To magistrsko delo raziskuje zakoreninjene družbene konstrukte v učilnici angleščine v osnovni šoli skozi besedilno in vizualno analizo slovenskega učbenika za pouk angleščine Touchtone 9. Ugotovitve podobnih raziskav na področju izobraževanja kažejo na močno trdovratnost spolnih stereotipov, ki se odražajo tudi v učbenikih v uporabi še danes, skozi njih pa se ohranjajo ideje o manjvrednosti žensk in patriarhalna struktura družbe. Z uporabo kvantitativnih in kvalitativnih raziskovalnih metod magistrsko delo raziskuje prisotnost in razširjenost spola (in povezanih stereotipov) ter se osredotoča na možnosti obravnave takih primerov v učbenikih. V pregledu strokovne literature so predstavljeni vsakdanji primeri seksizma in drugih stereotipov, povezanih s spolom, v analizi pa so te najdbe primerjane z družbenimi konstrukti v omenjenem učbeniku. V kvantitativni analizi, kjer se primerja pojavnost, povezana s spolom, ugotovitve raziskave kažejo na znatne razlike med spoloma v skupnem številu likov in besedilno izraženih primerov slovničnega spola, pri čemer so omembe spola v učbeniku nasploh pripisane moškim. Ugotovitve kvalitativne analize kažejo, da je globoko ustaljena in razširjena seksistična ideologija vidno prisotna tudi v splošni podobi likov, njihovem obnašanju in okolju, v katerem se nahajajo. Rezultati raziskav torej vodijo do zaključka, da je, tako kot v večini danes uporabljenih učbenikov, vidik spolnega stereotipa v učbeniku Touchtone 9 prisoten. Ker teh globoko ustaljenih družbenih konstruktov v procesu socialnega, kognitivnega in čustvenega razvoja uporabnikov šolskega gradiva ni mogoče prezreti, so v magistrskem delu nanizane preproste možne rešitve za spopadanje z neenakostjo spolov in stereotipi v učbenikih s ciljem, da ublažimo njihove negativne učinke in zagotovimo skladnost učbenikov z osnovnimi načeli in pravili, ki urejajo osnovnošolsko izobraževanje v Sloveniji.
|