izpis_h1_title_alt

Socialna anksioznost med mladostniki splošne in športne gimnazije
ID Božnar, Anja (Avtor), ID Vec, Tomaž (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://pefprints.pef.uni-lj.si/6928/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Magistrsko delo raziskuje morebitne razlike v stopnji socialne anksioznosti med mladostniki1 splošnih in športnih gimnazij v Sloveniji. V teoretičnem delu sem v kontekstu razumevanja socialne anksioznosti med mladostniki najprej opredelila pojem anksioznost, socialna anksioznost in mladostništvo. V nadaljevanju sem vzporedno z zgoraj omenjenimi izhodišči analizirala vpliv redne športne aktivnosti. Sledila je podrobnejša opredelitev socialne anksioznosti v obdobju mladostništva in pregled že opravljenih raziskav. V empiričnem delu sem preverjala morebitne razlike v stopnji socialne anksioznosti med mladostniki splošnih in športnih oddelkov gimnazij ter raziskovala doživljanje le-te med športno aktivnimi mladostniki. K raziskovalnemu delu sem povabila vse slovenske gimnazije, ki poleg splošnega oddelka razpisujejo tudi športni oddelek gimnazijskega izobraževalnega programa. V kvantitativno raziskavo je bilo tako vključenih 120 dijakov in dijakinj. Kvantitativni raziskavi je sledila kvalitativna, v katero je bilo zajetih pet mladostnikov, s katerimi sem opravila intervjuje. Pri izbiri intervjuvancev je bil glavni kriterij, status športnika in aktivno treniranje izbrane športne discipline vsaj pet let. Rezultati kvantitativne raziskave so pokazali nekaj statistično pomembnih dejstev. Kljub temu, da je šport v kontekstu psihološke obravnave še vedno premalo poznan in cenjen, izsledki raziskave nakazujejo soodvisnost redne športne aktivnosti in stopnje socialne anksioznosti. Medtem ko med spoloma ni prišlo do statistično pomembnih razlik, se te razlike pojavljajo pri programih srednješolskega izobraževanja. Višjo raven splošne socialne anksioznosti je bilo tako zaznati med dijaki splošnih oddelkov gimnazijskega programa. Na podlagi rezultatov intervjuvancev velja izpostaviti zanimivo dejstvo, da mladostniki navkljub temu, da vrstnikom pripisujejo velik pomen, le-teh niso izpostavljali kot dejavnik tveganja socialne anksioznosti. Prav tako so bila deljiva mnenja glede predpostavke, da zgolj redna fizična aktivnost pripomore k nižji stopnji socialne anksioznosti. Pomemben dejavnik tveganja, ki so ga intervjuvanci izpostavili, je tudi trenutna epidemija in vpliv sodobnih medijev.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:anksioznost
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Leto izida:2021
PID:20.500.12556/RUL-131015 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID: 76967939 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:13.10.2021
Število ogledov:1366
Število prenosov:215
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Social anxiety in adolescents of general and sports gymnasiums
Izvleček:
The master's thesis investigates possible differences in social anxiety levels among adolescents in general and sports gymnasiums in Slovenia. In the theoretical part, in understanding social anxiety among adolescents, I first defined the concept of anxiety, social anxiety and adolescence. Following this, I analyzed the impact of regular sports activity in parallel with the above-mentioned points. This was followed by a more detailed definition of social anxiety in adolescence and a review of research already conducted. In the empirical part, I examined possible differences in the level of social anxiety among adolescents in general and sports departments of grammar schools and researched their experience among sportsactive adolescents. I invited all Slovenian grammar schools to the research work, which, in addition to the general department, also offer the sports department of the grammar school educational program. Thus, 120 male and female students were included in the quantitative research. The quantitative analysis was followed by a qualitative one, which included five adolescents with whom we conducted an interview. In selecting the interviewees, the main criteria were the athlete's status and active coaching of the chosen sport for at least five years. The results of the quantitative survey revealed some statistically significant facts. Although sport is still insufficiently known and appreciated in the context of psychological treatment, the results of the research indicate the interdependence of regular sports activity and the level of social anxiety. While there were no statistically significant differences between the sexes, these differences occur in secondary education programs. A higher level of general social anxiety was thus perceived among the students of the grammar school’s general departments. Based on the interviewees' results, it is interesting to point out that even though adolescents attach great importance to their peers, they did not expose them as a risk factor for social anxiety. Opinions were also divided on the assumption that regular physical activity alone contributes to lower social anxiety levels. A significant risk factor highlighted by the interviewees is the current epidemic and modern media's influence.

Ključne besede:anxiety

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj