izpis_h1_title_alt

Razvojni potencial elektrifikacije letaliških premikov komercialnih letal
ID Rus, Vid (Avtor), ID Grebenšek, Andrej (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (2,84 MB)
MD5: 5666D497AE7984282390D4C9D699BA2D

Izvleček
V diplomski nalogi se ukvarjamo s prototipnimi sistemi za elektrifikacijo premikov letal po letaliških površinah, z namenom zmanjševanja operativnih stroškov letalskih družb in vpliva na okolje. Predstavljeni so trije vodilni sistemi in njihove prednosti ter slabosti. Drugi del je osredotočen na potencialne razvojne razširitve dotičnih sistemov z dodanim regenerativnim zaviranjem, kjer je določena približna ocena moči sistema, ki bi bila potrebna za regenerativno zaviranje pri pristanku letala. Predlagana je možnost razširitve z diferencialnim obračanjem, kjer je določena najmanjša potrebna širina letališke poti za obrat letala. Analizirana je razširitev sistema, s sinhronizacijo hitrosti koles s stezo pri pristanku, kjer je ugotovljeno, da je moment precesije pri pristajanju v bočnem vetru zanemarljive velikosti.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:letališke površine, elektrifikacija, elektromotor, regenerativno zaviranje, diferencialno obračanje, sinhronizacija
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:FS - Fakulteta za strojništvo
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:[V. Rus]
Leto izida:2021
Št. strani:XXII, 44 str.
PID:20.500.12556/RUL-130022 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:621.33:656.71:629.73(043.2)
COBISS.SI-ID:77208323 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:10.09.2021
Število ogledov:752
Število prenosov:105
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Development potential of commercial aircraft ground movement electrification
Izvleček:
This diploma thesis deals with prototype systems that focus on electrification of commercial ground movement on airfields, with the purpose of reducing operating costs of airliners and impact on environment. Three leading systems are presented with their advantages and disadvantages. The second part focuses on potential development of aforementioned systems with added capability of regenerative braking. The approximate system power that is needed for regenerative braking during aircraft landing is estimated. Possible improvements with differential turning is suggested and the minimum taxiway width for an aircraft turn is calculated. A system extension with landing gear speed synchronization is analyzed and it is concluded that gyroscopic precession during landing in crosswind has negligible effect on aircraft handling.

Ključne besede:ground movements, electrification, electromotor, regenerative braking, deferential turning, synchronization

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj