V začetku leta 2018 je Avstrija spremenila svoj zakon o družinskih prejemkih in uvedla indeksacijo s povprečnimi življenjskimi stroški države, v kateri otrok dejansko prebiva. Kar je na prvi pogled videti kot očitna kršitev zakonodaje EU (zlasti člena 7 Uredbe [ES] 883/2004), je, če pogledamo globlje, precej bolj zapleteno in bi lahko bilo zgolj simptom globoko zakoreninjenih razlik pri razlagi veljavne zakonodaje EU v času po Lizbonski pogodbi,
(i) zlasti v zvezi z razmerjem med tradicionalno prepovedjo "diskriminacije na podlagi državljanstva" (18. člen PDEU, drugi odstavek 21. člena Listine EU o temeljnih pravicah; gre za rdečo nit ustanovitvenih pogodb) in "državljanstvom Unije" (drugi stavek 9. člena PEU, prvi in drugi stavek prvega odstavka 20. člena) na eni strani ter nadaljnjim pomenom "nacionalnega državljanstva" na drugi strani, ki ga v skladu s tretjim stavkom 9. člena PEU in tretjim stavkom prvega odstavka 20. člena PDEU ne nadomesti "državljanstvo Unije",
(ii) pa tudi glede 352. člena PDEU, čigar področje uporabe je najverjetneje precej manjše od predhodnika, 308. člena PES,
(iii) in nenazadnje glede pravilnega razumevanja načela enakega obravnavanja, ki zahteva, da se dejansko različne situacije ne obravnavajo enako.
Avtor svojega pogleda ne poda zgolj abstraktno, temveč pomembnost omenjenih razlik utemeljuje na konkretnem primeru razlage navedene sekundarne zakonodaje, s čimer želi prispevati k premoščanju vrzeli in spodbujanju boljšega medsebojnega razumevanja kot bistvenega pogoja za prihodnjo pravno kohezijo EU.
|