izpis_h1_title_alt

Strukturna naddoločitev izobraževalnih reform in delovanje
ID Gaber, Slavko (Avtor), ID Tašner, Veronika (Avtor)

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://pefprints.pef.uni-lj.si/6806/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Članek poskuša konceptualizirati odnos med individualnim (stro-kovnim) in strukturnim v obdobju razmeroma korenitih sprememb v družbi. Izzivalna in razkrivajoča dialektika takih odnosov je analizirana s kombinacijo avtoetnografskih razmislekov, ob naslonitvi na arhivske dokumente, ki prikazujejo spremembe v delovanju strokovnega sveta v državi, ki je doživela tri temeljne miroljubne prehode in se tudi spopadla z njimi: prehod iz samoupravnega socialističnega gospodarstva v tržno gospodarstvo, prehod iz enopartijskega socialističnega sistema v repre-zentativno liberalno demokracijo in prehod iz republike, ki je bila del zvezne države, v neodvisno državo. Strokovni svet Socialistične republi-ke Slovenije (takrat še del Socialistične republike Jugoslavije), pozneje preimenovan v Strokovni svet Republike Slovenije (takrat že liberalna demokracija s tržnim gospodarstvom in z neodvisno državo), lahko slu-ži kot primer produktivnega prepletanja individualnega (strokovnega) in strukturnega pri oblikovanju in izvajanju preobrazbe izobraževalnega sistema. Kontekstualizirani prikaz in ocena premikov, ki so skupaj pri-pomogli k nastanku neodvisne države in njenega oblikovanja izobraže-valnega sistema, opisuje zapletenost in pomen refleksivnega upravljanja v času tranzicije, ki sama po sebi v ospredje postavlja vrsto pomembnih vprašanj ter vabi in podpira spremembe v izobraževalnem sistemu. Ta-kšne priložnosti država in njeni edukatorji ne bi smeli zamuditi.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:strokovni svet
Vrsta gradiva:Članek v reviji
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik:University of Ljubljana, Faculty of Education
Leto izida:2021
Št. strani:77-95
Številčenje:11
PID:20.500.12556/RUL-128599 Povezava se odpre v novem oknu
ISSN:1855-9719
COBISS.SI-ID:68038147 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:16.08.2021
Število ogledov:566
Število prenosov:134
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Structural over-determination of education reforms and agency
Izvleček:
This article attempts to conceptualise the relationship between the indi-vidual (professional) and the structural in a period of relatively radical changes in society. The challenging and revealing dialectic of such rela-tions is analysed through the combination of auto-ethnographic reflec-tions and archival documents showing the changes in the functioning of a council of experts in a country that experienced and coped with three fundamentally peaceful transitions: the transition from a self-managed socialist economy to a market economy, the transition from a one-party socialist system to a representative liberal democracy, and from a re-public that was part of a federal state to an independent state. The Ex-pert Council of the Socialist Republic of Slovenia (then still part of the Socialist Republic of Yugoslavia), later renamed the Expert Council of the Republic of Slovenia (at that time a liberal democracy with a mar-ket economy and an independent state), can serve as an example of the productive intertwining of individual (expert) and the structural in the formulation and the implementation of the functional transformation of the educational system. The contextualised account and assessment of the shifts that together helped bring about the independent state and its education system formation outlines the complexity and importance of reflexive governance in the times of transition, which, in itself, brings to the fore a number of relevant issues and invites and supports change in the educational system. Such an opportunity should not be missed by the country and its educators.

Ključne besede:expert council

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj