Naloga vlad, zlasti v času pandemije covida-19, je zagotavljati storitve in blago za državljane ter vzdrževati gospodarski red. Pri tem je kombinacija zakonodaje, sodstva in uprave neizogibna. Poleg tega morajo javne uprave, če želijo ostati odzivne in učinkovite, prilagajati svoje delovanje in uporabljati več informacijskih in komunikacijskih tehnologij. Ta izziv se je pokazal zlasti med zaustavitvijo javnega življenja v posameznih državah, ki je vplivala na njihov družbeni in gospodarski razvoj. Rešitev za učinkovito spopadanjem s tem izzivom predstavlja uporaba e-uprave v javnem sektorju. Ta povečuje inovativnost upravljavskih procesov, pa tudi njihovo uspešnost in učinkovitost, saj državljanom ponuja več možnosti sodelovanja. S tem razvoj e-uprave doseže tudi zrelejšo raven. Kljub navedenemu pa še vedno obstajajo velike razlike med stopnjami razvoja e-uprave v EU-28. Cilj tega članka je oceniti vpliv zrelosti e-uprave na učinkovitost in uspešnost upravljanja v EU-28. Za pridobitev empiričnih rezultatov je bila uporabljena dvostopenjska regresijska analiza najmanjših kvadratov (2SLS). Empirični rezultati kažejo, da zrelost e-uprave pozitivno in pomembno prispeva k povečanju uspešnosti in učinkovitosti upravljanja v EU-28. V regresijskem modelu posamezne stopnje ima pomembno vlogo tudi načelo pravne države. Na podlagi empiričnih rezultatov lahko ugotovimo, da je e-uprava neizogibna in bi morala med pandemijo covida-19 zagotavljati pravilno delovanje javne uprave.
|