izpis_h1_title_alt

Vpliv grafičnih elementov na bralno izkušnjo bralcev slovenskih dnevnih časopisov
ID Novak, Nina (Avtor), ID Pušnik, Nace (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (6,13 MB)
MD5: 49F9DEC74D311E5A1B12EC7796B123ED

Izvleček
Časopis kljub vse večji digitalizaciji na vseh področjih ostaja ena izmed pomembnejših tiskovin našega vsakdanjika. Njegova naloga je, da bralce informira o najnovejših dogajanjih in aktualnih vsebinah. Čeprav je v časopisu nedvomno najpomembnejša vsebina, pa časopis ne komunicira z bralcem le s tiskano besedo, temveč pri sporočanju igra pomembno vlogo tudi vizualni jezik. Čeprav določena pravila pri postavljanju časopisnih strani sicer obstajajo, jih je hkrati težko definirati, saj jih vsaka časopisna hiša prilagodi svoji celostni grafični podobi. Ustreznost grafičnih elementov je težko preverljiva, saj ti niso natančno definirani s standardi. S tem namenom smo v okviru teoretičnega dela magistrske naloge med drugim raziskovali, ali obstajajo in kakšna so priporočila za oblikovanje časopisov z vidika boljše bralne izkušnje. Kljub temu, da je vsebina v časopisu sicer najpomembnejša, smo ljudje vseeno vizualna bitja, zaradi česar ne smemo zanemariti vizualne podobe časopisnih strani. Ker bralna izkušnja neposredno vpliva na čas, ki ga bo bralec namenil določenim člankom, nas je v raziskovalnem delu zanimalo, kako uspešno izbrani slovenski dnevni časopisi z grafičnimi elementi prevzemajo pozornost bralcev in kakšno bralno izkušnjo imajo pri tem bralci. Ti so ciljno občinstvo časopisnih hiš, zato je njihovo mnenje nadvse pomembno. Rezultat dela so tako podana priporočila pri prelomu časopisov in izsledki raziskave, ki smo jo zasnovali na praktičnih primerih izbranih slovenskih dnevnih časopisov.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:bralna izkušnja, časopis, dnevni časopis, grafični elementi, grafični prelom
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Organizacija:NTF - Naravoslovnotehniška fakulteta
Leto izida:2021
PID:20.500.12556/RUL-127662 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:18.06.2021
Število ogledov:645
Število prenosov:97
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Impact of graphic elements on reading experience of Slovenian daily newspaper readers
Izvleček:
Despite increasing digitalization in all fields, newspaper remains one of the most important publications in our daily lives. Its task is to inform readers about the latest events and current news. Even though the content is undoubtedly the most important element of the newspaper, it does not communicate with the reader merely through printed word but also through visual language being another important feature of communication. Although certain rules exist when designing newspaper pages, at the same time they are difficult to define, as each publishing house adapts them to its overall graphic image. The suitability of graphic elements is difficult to verify, since they are not precisely defined by the standards. Therefore, one of the aims within the theoretical part of the master's thesis was to research if there exist and which are the recommendations for designing newspapers from the viewpoint of a better reading experience. Despite the fact that the content in the newspaper is the most important, humans are visual beings, which is why we should not neglect the visual appearance of newspaper pages. Since the reading experience directly affects the time that the reader will devote to certain articles, in the research work we were interested in how successfully certain Slovenian daily newspapers use graphic elements to attract readers' attention and what kind of reading experience our readers have. They are the target audience of publishing houses therefore their opinion is extremely important. The results of our work are therefore recommendations for the newspapers layouts and the results of a research based on practical examples of selected Slovenian daily newspapers.

Ključne besede:reading experience, newspaper, daily newspaper, graphic elements, desktop publishing

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj