Vrednotenje strukturne dinamike je bistven korak pri načrtovanju sodobnih mehanskih sistemov. Vedno večje povpraševanje k optimizaciji vibro-akustičnih karakteristik je v zadnjem desetletju privedlo do številnih napredkov na področju obvladovanja hrupa in vibracij. Eno najbolj obetavnih področij je dinamika podstruktur, ki omogoča analizo kompleksnih dinamskih sistemov z dekompozicijo na manjše podsisteme. Doktorska naloga obravnava frekvenčno podstrukturiranje in analize prenosnih poti na eksperimentalno pridobljenih dinamskih modelih. Z eksperimentalnim modeliranjem posameznega podsistema lahko neposredno pridobimo resnične dinamske lastnosti, brez potrebe po zapletenih numeričnih modelih. Raziskanih je več pristopov eksperimentalnega modeliranja povezave znotraj frekvenčnega podstrukturiranja. Predstavljena je razširitev transformacije virtualne točke z direktno izmerjenim rotacijskim odzivom. Predstavljena je nova metoda transformacije singularnih vektorjev na aplikaciji sklapljanja in razsklapljanja. Predstavljena je tudi predikcija polnega polja frekvenčno prenosnih funkcij iz šumnih meritev hitre kamere na podlagi metode kombiniranja ekvivalentnih modelov. Nazadnje pa je obravnavana karakterizacija izvora elektromotorja na podlagi analize prenosnih poti. Opisane so glavne omejitve in prednosti posamezne metodologije. Na podlagi predstavljenih rezultatov sta lahko tako podstrukturiranje kot analiza prenosnih poti, ob pravilni uporabi, sestavni del razvojnega procesa.
|