izpis_h1_title_alt

Stališča in pričakovanja svetovalnih delavk, vzgojiteljic in vzgojiteljic – pomočnic vzgojiteljic glede nalog svetovalne službe in medsebojnega sodelovanja
ID Beličič, Ana (Avtor), ID Gregorčič Mrvar, Petra (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu, ID Hočevar, Andreja (Komentor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1,90 MB)
MD5: 1C3DA401D01515DAFE10B401C8B2CE3A

Izvleček
Svetovalna služba v vrtcu predstavlja strokovno podporo vsem, ki jih zadeva vzgojni proces v vrtcu. S svojim strokovnim znanjem se vključuje v reševanje težav in dilem na pedagoškem, psihološkem in socialnem področju ter je tako v podporo otrokom, strokovnim delavkam vrtca, vodstvu in staršem. Ti skupaj vzpostavljajo in vzdržujejo pogoje za doseganje temeljnega cilja vzgoje in izobraževanja, ki je optimalen razvoj in učenje vsakega otroka. V nalogi smo s teoretičnega in empiričnega vidika proučevali vlogo svetovalne službe v vrtcu, njene naloge ter sodelovanje svetovalne delavke z vzgojiteljicami in vzgojiteljicami predšolskih otrok – pomočnicami vzgojiteljic. Najprej smo predstavili nekaj vidikov predšolske vzgoje, in sicer smo opredelili koncept vzgoje, otrokov razvoj in učenje ter nadalje predšolsko vzgojo, ki poteka v vrtcih. Predstavili smo tudi pravni okvir in programski dokument predšolske vzgoje. V osrednjem delu naloge smo predstavili koncept svetovalne službe v vrtcu, temeljna izhodišča svetovalnega dela, dejavnosti in področja dela ter značilnosti medsebojnega sodelovanja svetovalne službe ter vzgojiteljic in vzgojiteljic predšolskih otrok – pomočnic vzgojiteljic v vrtcu. Izpostavili smo značilnosti, namene, pogoje in področja medsebojnega sodelovanja ter dejavnike, ki na sodelovanje vplivajo. V zadnjem poglavju teoretičnega dela smo predstavili dosedanje raziskave na področju sodelovanja svetovalnih delavk in strokovnih delavk vzgojno-izobraževalnih ustanov. V empiričnem delu smo analizirali strukturo in vsebino petih letnih delovnih načrtov svetovalne službe v vrtcu, s pomočjo anketnih vprašalnikov za svetovalne delavke v vrtcu, vzgojiteljice in vzgojiteljice predšolskih otrok – pomočnice vzgojiteljic pa smo raziskovali naloge svetovalne službe v vrtcu, medsebojno sodelovanje svetovalnih delavk, vzgojiteljic in vzgojiteljic predšolskih otrok - pomočnic vzgojiteljic v vrtcu ter dejavnike, ki na sodelovanje vplivajo. Ugotovili smo, da v svetovalni službi vrtca prevladujejo dejavnosti pomoči, da imajo svetovalne delavke, vzgojiteljice in vzgojiteljice predšolskih otrok – pomočnice vzgojiteljic pozitivne izkušnje glede medsebojnega sodelovanja, da prepoznavajo ovire, prednosti in pogoje medsebojnega sodelovanja ter da je medsebojno sodelovanje odvisno od posameznih dejavnosti, ki potekajo v vrtcih.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:svetovalne delavke, vzgojiteljice in pomočnice vzgojiteljic, predšolska vzgoja, vrtci, medsebojno sodelovanje
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:2021
PID:20.500.12556/RUL-124740 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:13.02.2021
Število ogledov:2388
Število prenosov:190
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Opinions and expectations of counsellors, educators and assistant educators regarding the tasks of the school counselling services and mutual cooperation
Izvleček:
The school counselling services represent a professional support to all involved in the early childhood education as they are able to deal with issues and dilemmas in the pedagogical, psychological and social field, thus helping children, kindergarten professionals, management and parents to establish and maintain the conditions for achieving the fundamental goal of education and training, namely the optimal development of each child. In the thesis, we studied the role of the counselling service in the kindergarten, its tasks and the cooperation of the counsellor with educators and assistant educators from a theoretical and empirical point of view. We first presented some aspect of early childhood education, notably we defined the concept of education, child developments and early childhood education which takes place in kindergartens. We further outlined the legal and expert framework of early childhood education. In the central part of the thesis we presented the concept of school counselling services in kindergarten, the fundamental points of counselling, activities, areas of work and characteristics of mutual cooperation between counselling services and professionals in kindergarten. We highlighted the characteristics, purpose, conditions and areas of cooperation as well as factors that influence cooperation. In the last chapter of the theoretical work, we presented the current research in the field of cooperation between counsellors and professionals of the educational institutions. The empirical part analysed the structure and content of school counselling services’ five-year work plans. Survey questionnaires aimed at counsellors in kindergarten, kindergarten teachers and their assistants allowed us to look into the tasks of counselling services in kindergartens and cooperation between counsellors and teachers in the kindergarten including what affects the cooperation. We found that the prevailing task is providing assistants, that the teachers have positive experiences as regards mutual cooperation, that the can identify obstacle, advantages and conditions of mutual cooperation and that it depends on respective activities.

Ključne besede:counsellors, educators and assistant educators, preschool education, kindergartens, mutual cooperation

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj