izpis_h1_title_alt

Smrt bližnje osebe in vloga šole kot podpornega sistema otrokom in mladostnikom v procesu žalovanja : magistrsko delo
ID Černe, Nuša (Avtor), ID Šugman Bohinc, Lea (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (2,12 MB)
MD5: AAF1704D95BD65CD2C9A050BC3EDA901

Izvleček
Skoraj vsak človek v življenju doživi vsaj eno izkušnjo izgube ljubljene osebe, saj je smrt zaključna destinacija vsake življenjske poti. Kljub temu pa smo na smrt praviloma slabo pripravljeni, saj misel na zaključek življenja odrivamo in doživljamo kot nekaj, kar nas ne more doleteti. Strah ob misli na smrt je v veliki meri posledica kulturnega konteksta in tabuizacije smrti kot konstrukcije posameznega družbenega sistema. Otroci v primerjavi z odraslimi smrt drugače dojemajo in imajo o njej drugačne predstave, zato je za namen podpore in pomoči ključno, da jih poznamo. Z otrokom se je treba o smrti pogovarjati, vendar moramo paziti, da koncept predstavimo prilagojeno starosti in razvojnemu obdobju. Bistveno je zavedanje, da se posledice odsotnosti pogovora tako pri otrocih kot tudi pri mladostnikih lahko kažejo v obliki dolgoročnih težav, ki se odražajo na različnih področjih življenja, vplivajo pa tudi na proces žalovanja. Vsaki izgubi bližnje osebe sledi individualen proces žalovanja. Posameznik namreč žaluje različno dolgo in na svoj način, proces pa zaznamuje čustveno, duševno, duhovno, telesno, vedenjsko in socialno razsežnost človeka. Otroci in najstniki preživijo večino svojega časa v šoli. Kadar doživijo smrt ljubljene osebe, skupaj z njimi v šolski prostor vstopi tudi njihov proces žalovanja. Delo je tako nastalo z namenom premostitve tišine in z željo prispevati k omilitvi tabuja smrti ter osvetlitvi dejstva, da izkušnja smrti bližnje osebe vpliva na vsa področja človekovega življenja, tudi na šolanje. V empiričnem delu sem skupaj s šestimi intervjuvanci raziskovala njihovo doživljanje smrti bližnje osebe, proces žalovanja, poti okrevanja in kako je vse to vplivalo na njihovo šolanje. Prek življenjskih zgodb, zgrajenih okrog izkušenj smrti in s tem povezanih potreb, sem povzela konstruktivne in destruktivne prakse pomoči in podpore, ki so je bili posamezniki deležni.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:smrt, proces žalovanja, podporni sistem, šolsko okolje
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FSD - Fakulteta za socialno delo
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:[N. Černe]
Leto izida:2020
PID:20.500.12556/RUL-124321 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:50847747 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:15.01.2021
Število ogledov:1320
Število prenosov:157
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Death of a Loved One and the Role of School as Support System to Children and Teenagers in the Mourning Process
Izvleček:
Almost every person experiences at least one loss of a loved one in their life as death is the final destination of every life path. Despite that we are not very well prepared for it. We usually push away the thoughts of the end of life and experience it as something that cannot happen to us. Fear at the thought of death is largely the result of cultural context and tabooing constructed by an individual social system. Children have a different image and perception of death than adults which is crucial to be familiar with when offering support and help. It is important to talk to children about death, but pay attention to the concept of conversation that has to be age and development period adapted. It is essential to be aware that the consequences of absence of talk, both in children and teenagers, can lead to long-term problems that can manifest in different fields of life, even the mourning process. Every loss of a loved one is followed by the mourning process which is known to be individualized. Every individual mourns differently and in their own way and the mourning process influences their emotional, mental, spiritual, physical, behavioural and social component. Children and teenagers spend most of their time in school. So, when they experience the death of a loved one, the mourning process enters the school environment with them. The purpose of the master thesis is to overcome the silence and to alleviate tabooing as well as to highlight the fact that the death of a loved one reflects all areas of human life and thus also schooling. The empirical part presents the experience of six interviewees about their perception of the death of a loved one, the mourning process, the recovery and the effect on their schooling. Their life stories, experience and needs helped me find constructive and deconstructive practices of help and support the individuals have received.

Ključne besede:death, mourning process, support system, school environment

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj