izpis_h1_title_alt

Pripovedna dela kot učno gradivo pri pouku slovenščine kot tujega jezika
ID Šuler-Galos, Jasmina (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (502,90 KB)
MD5: DBB469E3C76B04D1DB9D7FAAD743E15A
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://centerslo.si/seminar-sjlk/zborniki-ssjlk/55-ssjlk-2019/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
V prispevku je predstavljena ena od metod za obravnavanje literarne pripovedi pri pouku slovenščine kot tujega jezika. Ponuja splošni okvir za pripravo učnega načrta na nadaljevalni in izpopolnjevalni stopnji. Delo z besedilom je razdeljeno na tri sklope. V prvem so poudarjeni izkušnje in zanimanja študentov, v drugem je v ospredju fikcijski svet kot avtonomna celota, tretji pa je posvečen analizi besedila glede na izbrano pripovedno prvino, ki je hkrati kulturno pomenljiva. V teoretičnem delu se prispevek opira na dva, zdaj že klasična, teoretična preobrata: komunikacijsko teorijo pri učenju tujih jezikov in recepcijsko estetiko. V članku je uporabljena Ingardnova teza o shematičnosti in nedoločenosti literarnega dela. Primarni cilj predlaganega didaktičnega vzorca ni razvijanje jezikovnega znanja, temveč priprava študentov na dialog z besedilom, v ospredju sta torej kulturni in osebnostnorazvojni vidik.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:slovenščina, slovenščina kot drugi jezik, pouk slovenščine kot drugega jezika, delo z besedilom, komunikacijska teorija, recepcijska estetika
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:2019
Št. strani:Str. 218-224
PID:20.500.12556/RUL-124214 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:811.163.6\'243
DOI:10.4312/SSJLK.55.218-224 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:70303586 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:07.01.2021
Število ogledov:1446
Število prenosov:77
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del monografije

Naslov:1919 v slovenskem jeziku, literaturi in kulturi
Uredniki:Mojca Smolej
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:Znanstvena založba Filozofske fakultete
Leto izida:2019
ISBN:978-961-06-0212-5
COBISS.SI-ID:300369664 Povezava se odpre v novem oknu
Naslov zbirke:Zbirka Seminar slovenskega jezika, literature in kulture
ISSN zbirke:2386-0561

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Izvleček:
The article presents one of the possible methods of incorporating literary prose into teaching the Slovene language. It proposes a general framework for preparing lecture plans at the advanced and proficiency levels. Work with texts is divided into three parts. The first emphasises students' experiences and interests, the second focuses on the fictional world as an autonomous whole, and the third is dedicated to text analysis based on a chosen culturally significant storytelling element. The article starts from two classic theoretical turning points: communication theory as used in learning foreign languages, and reception theory. The article uses Ingarden's thesis of the schematic and undefined nature of a literary work. The major goal of the proposed didactic framework is not to develop linguistic knowledge, but to prepare the students for a dialogue with the text. For this reason, the work focuses on the perspective of culture and self-development.

Ključne besede:Slovene language, Slovene language as second language, teaching Slovene as a second language, work with text, communication theory, reception theory

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj