izpis_h1_title_alt

Književnost pri esejskem delu mature iz materinščine v Sloveniji, Italiji, Avstriji, na Hrvaškem in Madžarskem
ID Zajc, Ivana (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (623,30 KB)
MD5: 59453D2AADD77FAF4E0777B51C3CE517
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://centerslo.si/seminar-sjlk/zborniki-ssjlk/54-ssjlk/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
V prispevku prikažemo izsledke primerjalne analize esejskih oz. pisnih delov mature pri materinščini v Sloveniji in njenih sosednjih državah: Avstriji, Italiji, Hrvaški in Madžarski. Poleg maturitetnega eseja lahko (v Avstriji in Italiji) oz. morajo (na Madžarskem) dijaki pisati tudi druge besedilne vrste (npr. pismo, časopisni članek). Čeprav je razvita literarna zmožnost temeljni cilj pouka književnosti na gimnaziji, primerljiva dela maturitetnega izpita iz materinščine v Italiji in Avstriji z možnostjo izbire med različnimi nalogami omogočata, da se dijaki popolnoma izognejo vsakršni literarni temi, zato izpit ne preverja dijakove literarne zmožnosti. Matura ima povraten vpliv na pouk, zato lahko odsotnost književnih vsebin vpliva na njihov zmanjšani pomen v šolski praksi. Pri primerljivem hrvaškem, madžarskem in slovenskem delu maturitetnega izpita iz materinščine je literarna tema obvezna.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:književnost, matura, esej, literarna zmožnost, didaktika književnosti, sistemska didaktika
Tipologija:1.08 - Objavljeni znanstveni prispevek na konferenci
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:2018
Št. strani:Str. 130-133
PID:20.500.12556/RUL-124183 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:82:37.091
DOI:10.4312/SSJLK.54.130-133 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:67178338 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:07.01.2021
Število ogledov:643
Število prenosov:237
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del monografije

Naslov:1918 v slovenskem jeziku, literaturi in kulturi
Uredniki:Mojca Smolej
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:Znanstvena založba Filozofske fakultete
Leto izida:2018
ISBN:978-961-06-0077-0
COBISS.SI-ID:295357696 Povezava se odpre v novem oknu
Naslov zbirke:Zbirka Seminar slovenskega jezika, literature in kulture
ISSN zbirke:2386-0561

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Izvleček:
The paper presents the results of a comparative analysis of matura essays or writing in the mother tongue in Slovenia and neighbouring countries: Austria, Croatia, Hungary and Italy. In addition to the matura essay, students can (in Austria and Italy) or have to (in Hungary) write other kinds of texts (e.g. a letter, a newspaper article). Although developed literary skills are a basic goal of teaching literature in secondary school, the comparative part of the matura examination in the mother tongue in Italy and Austria, by offering a choice of different assignments, mean that students can completely avoid any literary theme, and so the examination does not check the students literary skills. Since the matura has a washback effect on what is taught, the absence of literary content can contribute to its diminished importance in school practice. In the comparative part of the Croation, Hungarian and Slovene part of the matura exam in the mother tongue, a literary theme is compulsory.

Ključne besede:literature, essay, literary skills, didactics of literature, systemic didactics

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj