Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali pa uporabite sodobnejši brskalnik.
Nacionalni portal odprte znanosti
Odprta znanost
DiKUL
slv
|
eng
Iskanje
Brskanje
Novo v RUL
Kaj je RUL
V številkah
Pomoč
Prijava
Primerjava voditeljskega diskurza v dnevnoinformativnih oddajah na javni in komercialni televiziji: Dnevnik in 24UR : Dnevnik in 24UR
ID
Vlašič, Vita
(
Avtor
),
ID
Kalin Golob, Monika
(
Mentor
)
Več o mentorju...
,
ID
Kropivnik, Samo
(
Komentor
)
PDF - Predstavitvena datoteka,
prenos
(1,17 MB)
MD5: F3F097968D6EDF289C2BF8B8EBF0A7F5
Galerija slik
Izvleček
Televizija Slovenija si medijski trg deli s komercialnimi televizijskimi postajami. Kljub temu, da je del javnega servisa, se ne more izogniti konkurenčnemu boju za gledalce. Nenehni pritiski po visoki gledanosti in s tem tržni učinkovitosti vodijo v iskanje novih načinov novinarskega sporočanja. Nekoč je bil informativni žanr strogo ločen od interpretativnega, zdaj pa se prepletata. Magistrsko delo raziskuje jezikovna sredstva, ki tvorijo ločnico med stilno nevtralnim objektiviziranim in ekspresivnim subjektiviziranim sporočanjem v osrednih dnevnoinformativnih oddajah Dnevnik na Televiziji Slovenija in 24UR na televiziji POP TV. Ker je voditelj osrednja osebnost, ki ima največ avtoritete, nas je zanimalo, s katerimi elementi jezikovnega stila se voditelj na nacionalni televiziji približuje voditelju na komercialni. Ključni cilj je bil dognati, kakšno vlogo ima pri načinu sporočanja nujnost po čim večji gledanosti in obenem, do katere mere se voditelji zavedajo svoje moči. Analiza oddaj je pokazala, da se javna televizija komercialni približuje s spremembo stila in načina upovedovanja informacij. V besedilih so bili prisotni aktualizmi, ki so vzpostavljali stik z gledalcem in ga nagovarjali. Zaznamovana jezikovna sredstva so se z intepretativnim jezikovnim stilom izkazala za način približevanja gledalcem, s tem pa tudi v nekaterih jezikovnih izbirah približevanje nacionalne televizije komercialni.
Jezik:
Slovenski jezik
Ključne besede:
jezikovni stil
,
televizijsko novinarstvo
,
voditelji televizijskih informativnih oddaj
,
voditeljski diskurz
Vrsta gradiva:
Magistrsko delo/naloga
Tipologija:
2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:
FDV - Fakulteta za družbene vede
Kraj izida:
Ljubljana
Založnik:
[V. Vlašič]
Leto izida:
2020
Št. strani:
125 str.
PID:
20.500.12556/RUL-121774
UDK:
075.2:81ʼ27(043.2)
COBISS.SI-ID:
37237251
Datum objave v RUL:
28.10.2020
Število ogledov:
2034
Število prenosov:
281
Metapodatki:
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
Kopiraj citat
Objavi na:
Sekundarni jezik
Jezik:
Angleški jezik
Naslov:
Comparison of anchors' discourse in news shows aired by public and commercial broadcasters: Dnevnik and 24UR : magistrsko delo
Izvleček:
The public broadcaster Televizija Slovenija shares the media market with commercial broadcasters. Although it provides a public service it cannot avoid competing with them for viewers. Constant pressure for high ratings and market efficiency lead to finding new ways of journalist reporting. News reporting used to be a genre that was very much different from interpretative journalism but now they intertwine. The thesis explores linguistic means that separate the stylistically neutral objectivised reporting from expressive subjectivized reporting in the main daily news shows Dnevnik aired by Televizija Slovenija and POP TV's 24UR. Since the anchor is the person with the most authority, we wanted to see which elements of linguistic style they use at the public TV that are similar to those used at the commercial broadcaster. Our main goal was to determine how the striving for high ratings affects the style of reporting and how aware anchors are of their power. An analysis of the two shows has revealed that the public broadcaster is starting to use similar style in presenting information as the commercial broadcaster. The texts contained journalist phrases to establish contact with the viewer and address them. Using stylistically marked linguistic features and interpretative linguistic style to address viewers, the public TV turned out to be making similar linguistic choices as the commercial TV.
Ključne besede:
linguistic style
,
TV journalism
,
news anchors
,
anchors' discourse
Podobna dela
Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
Nazaj