izpis_h1_title_alt

Odnosna in vsebinska naravnanosti pri udejanjanju znanja, mišljenju in komuniciranju
ID Marušič, Jar Žiga (Avtor), ID Kordeš, Urban (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu, ID Smrdu, Maja (Komentor)

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://pefprints.pef.uni-lj.si/6475/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Isto situacijo lahko različni ljudje doživljamo na različne načine. Načinu doživljanja situacije bomo rekli doživljajska naravnanost. Cilj te magistrske naloge je postaviti model razdelitve doživljajskih naravnanosti, ki obstajajo na spektru z dvema esktremoma, vsebinsko in odnosno naravnanostjo ter preveriti obstoj le-teh v vsakdanjem življenju. Vsebinsko je naravnan nekdo, ki je v komunikacijski situaciji osredotočen na vsebino pogovora, odnosno pa nekdo, ki je osredotočen na sogovornika. Razdelitev na odnosno in vsebinsko smo povzeli po Watzlawickovih nivojih komuniciranja. Predpostavljamo tudi, da se to razdelitev lahko uporabi kot skupni imenovalec, ki nam pomaga povezati na videz neodvisne teorije z različnih področij kognitivne znanosti in psihologije. Te teorije so med drugimi tudi Dunbarjeva teorija razvoja jezika, Baron Cohenova E-S teorija in Piagetova teorija razvoja mišljenja. Razikovanja se lotimo s pomočjo vprašalnika, ki preverja intuicije udeležencev o naravnanostih v raznih situacijah in pa fenomenološkega intervjuja, kjer s soraziskovalci raziskujemo doživljanje naravnanosti v pomembnih doživljajskih epizodah. Rezultati kažejo na možnost uporabe koncepta naravnanosti kot združevalnega pojma za zgoraj omenjene teorije ter na smiselnost razdelitve naravnanosti na spektru odnosno-vsebinsko.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:naravnanost
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Leto izida:2020
PID:20.500.12556/RUL-121500 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:32024323 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:15.10.2020
Število ogledov:728
Število prenosov:151
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Attitudes in enacting knowledge, thinking and communication - content and relationship level
Izvleček:
An identical situation can be experienced differently by different people. We will call these different ways of experiencing a situation experiential attitudes. This work aims to develop a model that distinguishes between different experiential attitudes that exist on a spectrum with the following two extremes - content focused and relationship focused. Somebody is content focused, for example in a communicative situation, if they focus is primarily what is being discussed. On the other hand, a relationship focused attitude is revealed when someone is focused primarily on who they are communicating with. This distinction was adopted from Watzlawick's two levels of communication. We propose to use the aforementioned distinction as an umbrella term that can bridge the gap between seemingly unconnected theories from various areas of cognitive science and psychology, including Dunbar’s theory of the evolution of language, Baron-Cohen’s E-S theory and Piaget’s theory of cognitive development. We approach our research using a questionnaire that examines people’s intuitions about experiential attitudes and a phenomenological interview in which we examine experiential attitudes in important moments from co-researcher’s daily lives. Our findings indicate that the concept of experiential attitudes is a valid way of bridging the gap between the various theories listed above. Additionally, the concept of a spectrum of attitudes with content focused on one extreme and relationship focused on the other looks valid as well.

Ključne besede:experiential attitude

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj