Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali pa uporabite sodobnejši brskalnik.
Nacionalni portal odprte znanosti
Odprta znanost
DiKUL
slv
|
eng
Iskanje
Brskanje
Novo v RUL
Kaj je RUL
V številkah
Pomoč
Prijava
Večigralski način v izobraževalnih igrah
ID
Dimic, Anton
(
Avtor
),
ID
Rugelj, Jože
(
Mentor
)
Več o mentorju...
,
ID
Zapušek, Matej
(
Komentor
)
URL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite
http://pefprints.pef.uni-lj.si/6427/
Galerija slik
Izvleček
Pri pisanju diplomske naloge sem se ukvarjal z implementacijo večigralskega načina v izobraževalne igre. Opisal in predstavil sem postopek izdelave enostavne igre in implementacijo večigralskega načina v igro. V programskem okolju Unity sem kot večigralski sistem izbral Mirror, saj je brezplačen in se ga lahko uvozi v program preko Assets stora. V četrtem letniku študija na Pedagoški fakulteti, na študijskem programu Dvopredmetni učitelj, smer računalništvo z vezavami, v okviru predmeta Z IKT podprta učna gradiva 1 in 2, smo se veliko ukvarjali z izdelovanjem izobraževalnih iger. Po pregledu le teh, sem ugotovil, da so vse narejene na enoigralski način, se pravi so zasnovane tako, da igralec igra igro sam. Veliko priljubljenih iger, ki jih danes najdemo na spletu pa je zasnovanih na večigralski način, torej je igra tekmovanje ali sodelovanje med dvema ali večimi posamezniki. Na podlagi teh spoznanj, sem se odločil, da bom poskusil sam izdelati enostavno igro in na njej preučil možnosti implementiranja večigralskega načina. Z diplomskim delom sem med drugim tudi želel spodbuditi študente naše fakultete, da bi se v prihodnjih letih še kdo od njih z veseljem soočil z izzivom izdelave večigralske igre. Zato sem preučil in analiziral več relevantnih virov za programiranje večigralskega načina in pripravil sintezo ugotovitev, v kateri sem opisal preprost, a splošen način za njegovo implementacijo. V diplomski nalogi sem uporabil deskriptivno metodo, zato je bil moj prvi cilj, ki sem si ga pred začetkom pisanja zastavil, da pregledam literaturo in vodiče ter se teoretično podučim o enostavnem večigralskem načinu. Študij obstoječih gradiv je bil pomemben korak pri izdelavi naloge, saj se sama struktura izdelovanja igre malce razlikuje od izdelave igre z enostavnim enoigralskim načinom, ki sem ga že vajen. Naslednji cilj je bil izdelava enostavne igre v programskem okolju Unity in implementiranje večigralskega sistema, pri čemer sem za pisanje programske kode uporabil Microsoft Visual Studio s programskim jezikom C#. Zadnji, a izjemno pomemben cilj pa je bil vse pomembne korake izdelave še strniti v besedilu. Opisal sem različne možnosti implementiranja, ki so splošni in razširljivi ter jih lahko uporabimo pri različnih vrstah iger. Predstavil sem implementacijo dveh igralcev, navedel pa tudi možnosti implementacije več igralcev. Besedilo je napisano v obliki napotkov, saj menim, da si bo tako kar najlažje predstavljati, kako doseči nek korak pri sami izdelavi igre. Za lažjo predstavo sem besedilo opremil še s slikovnim gradivom. Predpostavljal sem, da bo bralec mojega diplomskega dela, ki želi implementirati večigralski način začetnik, vseeno pa mora imeti vsaj malo programerskega znanja kot tudi poznati Unity. Besedilo je strukturirano tako, da je prilagojeno študentom pedagoškim smeri ob izdelavi igre in implementacije večigralskega načina. Predstavitev igre in implementacije je enostavna, saj sem želel na čim lažji način predstaviti implementacijo večigralskega načina, da se lahko vsak nauči osnov in nato poljubno nadgrajuje znanje, da se lahko loti tudi bolj kompleksnih projektov.
Jezik:
Slovenski jezik
Ključne besede:
Unity
Vrsta gradiva:
Diplomsko delo/naloga
Tipologija:
2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:
PEF - Pedagoška fakulteta
Leto izida:
2020
PID:
20.500.12556/RUL-120388
COBISS.SI-ID:
28844291
Datum objave v RUL:
21.09.2020
Število ogledov:
965
Število prenosov:
141
Metapodatki:
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
Kopiraj citat
Objavi na:
Sekundarni jezik
Jezik:
Angleški jezik
Naslov:
Multiplayer mode in educational games
Izvleček:
While I was writing my diploma thesis, I dealt with the implementation of the multiplayer mode in educational games. I have used the software environment Unity. I described and presented the process of making a simple game and implementing a multiplayer mode in it. I chose Mirror as the multiplayer system because it is free and can be imported into the program via the Assets store. In the fourth year at the Faculty of Education, we were involved in the development of educational games in the subject ICT (Information and Communication Technologies supported teaching). After looking at these games, I noticed that they are all designed so that the player plays the game himself (single player). Many of the popular games we find online today are designed for multiple players, so the game is a competition or collaboration between two or more people. Based on these findings, I decided to try to create a simple game myself and explore the possibilities of implementing a multiplayer mode. With my thesis I also wanted to encourage the students of our faculty, so that in the coming years some of them would like to take up the challenge of developing a multiplayer game. Therefore, I investigation and analyzed several relevant sources for programming the multiplayer mode and prepared a synthesis of the results in which I described a simple but general way of implementation. For my diploma thesis I used a descriptive method, so my first goal was to browse through the literature and learn theoretically something about a simple multiplayer mode. Studying the existing material was an important step in the creation of the thesis, because the structure of the creation of the game differs a bit from the structure of the creation of the game in singleplayer mode, which Iam already used to. The next goal was to create a simple game in the Unity programming environment and implement a multiplayer system, using Microsoft Visual Studio with the C# programming language to write the program code. The final, but extremely important goal was to summarize all the important steps of the production in the text. I have described several implementation options that are general and can be used in different types of games. I presented the implementation of two playerand also listed the possibilities of implementing several players. The text is written in the form of a manual, because I belive that this is the easiest way to understand the implementation of multiplayer mode and to take a step in the creation of the game. To make the presentation more understandable, I have also provided the text with visual material. I assumed that a reader of my diploma thesis who wants to implement a multipayer mode will be a beginner, but must have at least some programming skills. Students of pedagogical study programs who are familiar with programming will easily create a game and implement a multiplayer mode while following the instructions in my thesis.
Ključne besede:
Unity
Podobna dela
Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
Nazaj