izpis_h1_title_alt

Dantejeva Božanska komedija v umetnosti Augusta Rodina in Gustava Doréja
ID Šušteršič, Nika (Avtor), ID Vidrih, Rebeka (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (13,71 MB)
MD5: 582ABE68437F1CC673AA89E9551BF0FE

Izvleček
Srednjeveški ep Danteja Alighierija Božanska komedija, je v Franciji 19. stoletja postal zelo priljubljen vir motivov, iz katerega so umetniki črpali ideje za svoja dela. Gustave Doré je s svojimi ilustracijami svetovnih klasik močno vplival na njihovo branje, kar še posebno velja za Dantejev Pekel. Ob primerjavi posameznih motivov, kot so na primer Dante, vhod v onstranstvo, Paolo in Francesca, razsipneži, sence in Ugolino, ugotovimo, da je Doré v svojih ilustracijah dosledno sledil pisani besedi, iz posameznega speva je izluščil in upodobil najpomembnejši trenutek, Auguste Rodin pa je v svojem življenjskem projektu Vrata pekla združil vse speve in dogodke med seboj pomešal, nekatere celo izpustil in tako ponudil možnost osebne interpretacije, ki od gledalca ne zahteva poznavanja literarnega izvirnika.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:Dante Alighieri, Božanska komedija, Auguste Rodin, Vrata Pekla, Gustave Doré
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:2020
PID:20.500.12556/RUL-120311 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:18.09.2020
Število ogledov:1274
Število prenosov:161
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Dante's Divine Comedy in the Art of Auguste Rodin and Gustave Doré
Izvleček:
Dante Alighieri's medieval epic Divine Comedy became a very popular source of motifs in 19th-century France, from which artists drew ideas for their works. Gustave Doré and his illustrations had a strong influence on readers, especially of Dante's Hell. Comparing the individual motifs, such as Dante, the entrance of hell, Paolo and Francesca, squanderers, shadows and Ugolino, we find out that Doré followed the written word quite closely, he extracted and depicted the most important moment of each chapter. In contrary Auguste Rodin, in his life project The Gates of Hell, combined all the motifs and with that he offered the possibility of a personal interpretation, which does not require the viewer's knowledge of the literary original.

Ključne besede:Dante Alighieri, Divine Comedy, Auguste Rodin, Gates of Hell, Gustave Doré

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj