T. i. teorija I’tibariat, ki jo je zasnoval Muhammad Hussein Tabataba’I, v filozofski in teološki tradiciji islamskega mišljenja nima predhodnika. »I’tibariat«, tj. »konvencije«, je povezan s tem, kar ljudje potrebujejo in o čemer so se dogovorili. »I’tibariat« se lahko med različnimi skupinami ljudi razlikuje in se običajno od kulture do kulture razlikuje, hkrati pa ima nekatere skupne vidike. Allamah trdi, da ima več kulturnih in religioznih konceptov svoje korenine v »I’tibariat«. Razloži, kako ljudje ustvarijo konvencije, da zadostijo svojim duhovnim in materialnim potrebam. To pojasni, zakaj so kulturne in religiozne kategorije ter koncepti med kulturami in religijami različni. Analiza religioznega jezika kot produkta imaginativne moči človeškega intelekta lahko pokaže, da je religiozna raznolikost funkcija življenjskih okoliščin ljudi. S to razlago se lahko medreligijski dialog najprej in predvsem doseže s predpostavko, da je vzajemno razumevanje mogoče skozi jezik, ki je prvenstveno I’tibariat.
|