izpis_h1_title_alt

Byzantine theology and Islam : Paul of Antioch's irenic approach
ID Bogataj, Jan Dominik (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (172,33 KB)
MD5: EDCB27BB83714242036657A3CB2F3E49
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://www.teof.uni-lj.si/uploads/File/Edinost/74/02/Bogataj.pdf Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
For the West, Islam has generally been seen as a typical example of exotic, dan-gerous and unknown culture, whereas for the Byzantines, Islam was much better known, since they had to live together with Muslims for centuries and therefore their attitude could not have been uniformly hostile but consisted of manifold attempts to hold a (theological) dialogue. The paper presents some key features of the heterogeneous Byzantine theology of Islam within the corpus of the theological polemical works which have been produced from 7th to the 13th century. After examining John Damascene (app. 676–749), the first Byzantine theologian who wrote on Islam and gained knowledge of Islam at first hand as a civil servant in the court of the Umayyad Caliph in Damascus, the present study examines a relatively unknown work, Paul of Antioch’s Letter to a Muslim Friend (MS Sinai Arabic 448; 531). The text of this Melkite bishop of Sidon was written in Arabic somewhere around 1200 and is one of the most authentic contributions to the Byzantine-Islam polemics about Paul’s irenic approach and his interpretation of Qur’an. Although it still applies a clear apo-logetic approach, Paul’s Letter may be viewed from the perspective of the theological dialogue between Christians and Muslims.

Jezik:Angleški jezik
Ključne besede:Christian-Muslim dialogue, John Damascene, interpretation of Quran, polemics, apologetics
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:TEOF - Teološka fakulteta
Status publikacije:Objavljeno
Različica publikacije:Objavljena publikacija
Leto izida:2019
Št. strani:Str. 195-210
Številčenje:Letn. 74, št. 2
PID:20.500.12556/RUL-118065 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:27-528.8:28
ISSN pri članku:2335-4127
DOI:10.34291/Edinost/74/02/Bogataj Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:11042563 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:18.08.2020
Število ogledov:1240
Število prenosov:346
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del revije

Naslov:Edinost in dialog : revija za ekumensko teologijo in medreligijski dialog
Založnik:Inštitut za ekumensko teologijo in medreligijski dialog pri Teološki fakulteti Univerze v Ljubljani, Inštitut za ekumensko teologijo in medreligijski dialog pri Teološki fakulteti Univerze v Ljubljani, Inštitut Stanka Janežiča za dogmatično, osnovno in ekumensko teologijo ter religiologijo in dialog, Teološka fakulteta Univerze v Ljubljani
ISSN:2335-4127
COBISS.SI-ID:268194560 Povezava se odpre v novem oknu

Sekundarni jezik

Jezik:Slovenski jezik
Naslov:Bizantinska teologija in islam : irenični pristop Pavla iz Antiohije
Izvleček:
Na splošno so Zahodnjaki islam stereotipno videli kot primer eksotične, grozeče in neznane kulture, medtem ko ga je bizantinska civilizacija poznala veliko bolje, saj so mo-rali stoletja živeti skupaj z muslimani. Njihov odnos je bil zato veliko bolj kompleksen in ni mogel biti zgolj enostransko sovražen, temveč najdemo tudi številne in raznolike poskuse teološkega dialoga. Razprava tematizira nekaj ključnih značilnosti heterogene bizantinske teologije islama znotraj korpusa teoloških polemičnih del, ki so nastajala od 7. do 13. stoletja. Po predstavitvi nauka Janeza Damaščana (ok. 676–749), prvega bizantinskega teologa, ki je pisal o islamu, saj je bil visoki uradnik na dvoru umajadskega kalifa v Damasku in se je tako lahko spoznal z novo religijo iz prve roke, članek analizira delo Pavla iz Antiohije Pismo mu-slimanskemu prijatelju (MS Sinai Arabic 448/531). Delo melkitskega škofa iz Sidona je bilo napisano okoli leta 1200 in je eden najbolj izvirnih prispevkov znotraj bizantinske polemike z islamom zaradi Pavlovega ireničnega pristopa in njegove interpretacije Korana.Čeprav kot otrok svojega časa uvaja jasen apologetičen pristop, lahko Pavlovo Pismo razumemo v perspektivi teološkega dialoga med krščanstvom in islamom.

Ključne besede:krščansko-islamski dialog, Janez Damaščan, razlaga Korana, polemika, apologetika

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj