izpis_h1_title_alt

Primerjava osnovnošolske športne vzgoje v Sloveniji in na Hrvaškem : magistrsko delo
ID Percan, Maja (Avtor), ID Kovač, Marjeta (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu, ID Markelj, Neja (Komentor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (2,83 MB)
MD5: F518AAAF0E9B55426138887C4033E725

Izvleček
Namen magistrskega dela, ki je zasnovano kot medkulturna študija, je obravnava osnovnošolskega sistema v Sloveniji in na Hrvaškem ter umeščenosti predmetov šport oz. tjelesna i zdravstvena kultura (sl. telesna in zdravstvena kultura) v osnovnošolski program. Ukvarja se s podobnostmi in razlikami dveh sosednjih držav, ki imata skupno zgodovino. Slovenija in Hrvaška sta namreč državi, ki sta nastali leta 1991 po razpadu Jugoslavije. Od leta 1991 obe državi delujeta samostojno. V uvodu so predstavljeni teoretični pojmi, ki so povezani s šolskim sistemom in učnim načrtom. V jedru sledi opis obeh šolskih sistemov in primerjalna analiza učnih načrtov, dodatnih šolskih športnih programov ter šolanja kadra, ki poučuje predmet šport oz. telesna in zdravstvena kultura. Na koncu magistrskega dela so povzete dobre rešitve in slabosti v organizaciji športnovzgojnega procesa vsake od držav, s predlogi za njihovo izboljšavo. Pri primerjavi slovenskega in hrvaškega šolskega sistema smo ugotovili, da se znotraj vsakega področja, ki smo ga obravnavali, pojavljajo podobnosti in razlike. Največ razlik smo zasledili pri izobraževanju strokovnih kadrov za poučevanje športne vzgoje. V analizi šolskega sistema, programa športa / telesne in zdravstvene kulture, učnega načrta ter dodatne ponudbe za učence smo zasledili tako podobnosti kot razlike. Po pregledu osnovnošolskega sistema obeh držav smo ugotovili, da je slovenski sistem nekoliko bolje zasnovan od hrvaškega. Magistrsko delo bo v pomoč snovalcem kurikularnih dokumentov, saj ponuja boljši uvid v zasnovo šolstva in športne vzgoje v dveh sosednjih državah. Pomaga lahko tudi hrvaškim študentom, bodočim učiteljem, ki se izobražujejo na slovenskih univerzah, da bi pridobili naslov magister profesor športne vzgoje, pa tudi vsem tistim, ki v sklopu študentskih izmenjav opravijo del procesa v Sloveniji ali na Hrvaškem.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:osnovnošolski program, športna vzgoja, učni načrti, učitelji, Slovenija, Hrvaška
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FŠ - Fakulteta za šport
Leto izida:2020
PID:20.500.12556/RUL-117882 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:25882115 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:01.08.2020
Število ogledov:1510
Število prenosov:363
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:A comparison of primary school physical education between Slovenia and Croatia
Izvleček:
The purpose of this cross-cultural study is to analyze the Primary School system in Slovenia and Croatia, and inclusion of sport (Slovenia) and physical and health education (Croatia) subjects in the Primary School program. We are interested in the similarities and differences in the two countries sharing a common history. Namely, Slovenia and Croatia are states that were created in 1991 after the fall of Yugoslavia. Since 1991, both countries have been operating independently. In the introduction theoretical concepts related to the school system and curriculum are presented, followed by its description, comparative analysis of the curricula, extra-curricular programs and initial teacher training in Slovenia and Croatia. At the end of the master thesis, the good and less good solutions of each country are summarized and the possibilities for their improvement are offered. Comparing Slovenian and Croatian school system, similarities and differences that occur within each area are discussed. The most differences were found in the chapter on the initial teacher training for teaching sport / physical and health education. Both, similarities and differences are presented in the chapters on the school system, sports / physical education program, curriculum and additional activities for students. After reviewing the primary school system in both countries, it was found that the Slovene system is slightly better structured than the Croatian one. This master thesis can help curriculum providers to take a better look at the founding of education and physical education in the two neighboring states. It may also be of benefit to Croatian students, future teachers studying at a Slovene university with the intention of obtaining a Master degree of Physical education Teacher, and to all those who spend part of their education on student exchange in Slovenia or Croatia.

Ključne besede:primary school program, physical education, curriculum, teachers, Slovenia, Croatia

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj