izpis_h1_title_alt

Prisotnost spolnih stereotipov in spolno zaznamovanih vlog v pravljicah v berilu I fili del racconto 1
ID Sirk, Nina (Avtor), ID Prosenc, Irena (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu, ID Hočevar, Andreja (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu, ID Kovač Šebart, Mojca (Komentor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1,82 MB)
MD5: 5642A54E6AD31EDA86699D191B30A061

Izvleček
V magistrskem delu obravnavamo problematiko prisotnosti spolnih stereotipov in spolno zaznamovanih vlog v pravljicah. Ugotavljamo, ali in v kolikšni meri so le-ti prisotni v pravljicah v berilu, ki ga otroci uporabljajo pri pouku književnosti v 1. razredu nižje srednje šole s slovenskim učnim jezikom v Italiji. V magistrskem delu analiziramo devet pravljic iz berila s pomočjo strukturalistične analize Vladimirja Proppa in kvalitativne vsebinske analize. Z njima ugotavljamo, kako so v pravljicah prikazani ženski in moški liki in ali so v njih prisotni spolni stereotipi ter spolne vloge. Izsledki kažejo, da vloge in funkcije ženskih likov slednje postavljajo v pasivno pozicijo. Iz opisov ženskih likov vidimo, da so ti pasivni, čustveni in nemočni ter nikoli ne izražajo poguma, prebrisanosti, inteligentnosti idr., kot je to značilno za moške like v analiziranih pravljicah. Poleg tega pravljice locirajo ženske like v notranji prostor in zasebno sfero ter gospodinjska opravila postavljajo zgolj v njihovo domeno. Ženski liki so torej stereotipno prikazani: v pravljicah so prisotni spolni stereotipi, ki utrjujejo strukturno prevlado moškega nad žensko.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:spolni stereotipi, spolne vloge, vzgoja, pravljice, Vladimir Propp
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:2020
PID:20.500.12556/RUL-117797 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:26.07.2020
Število ogledov:1362
Število prenosov:322
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:The presence of gender stereotypes and gender roles in fairy tales in the textbook I fili del racconto 1.
Izvleček:
The master’s thesis will discuss the presence of gender stereotypes and gender roles in fairy tales. We will determine whether and to what extent these concepts are present in nine fairy tales in the textbook I fili del racconto 1 (2014). The textbook is used for Italian literature in 1st grade of lower secondary Slovenian language school in Italy. We will use Vladimir Propp’s structuralist analysis and qualitative content analysis. With these analyses we shall determine how female and male characters are portrayed in fairy tales and whether gender stereotypes and gender roles are present. The results show that the roles and functions of female characters put these characters in a passive position. The description of female characters shows that they are passive, emotional and powerless and that they never express courage, cunning, intelligence, etc., in contrary to the male characters. In addition, fairy tales locate female characters in an interior setting and in the private sphere and present household chores as a woman's responsibility. We conclude that female characters are stereotypically portrayed: in these fairy tales, gender stereotypes are present and they reinforce the dominance of men over women.

Ključne besede:gender stereotypes, gender roles, education, fairy tales, Vladimir Propp

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj