Prvotni cilj te raziskave je pokazati pomembnost in vpliv πνεῦμα ἅγιος na pojem oznanjevanja v Lukovi teologiji. Sprašujemo se zakaj je Jezusu sprejetje πνεῦμα ἅγιος neispodbiten pogoj, da bi učenci, kot je zapisano v Apostolskih delih 1:8, lahko postali tudi njegovi oznanjevalci. In kako πνεῦμα ἅγιος vpliva na njihovo oznanjevanje. Da bi našli odgovor na ta vprašanja, bomo preučevali Lukov pojem pričevanja znotraj širšega Svetopisemskega okolja. Po predstavitvi problematike iz Apostolskih del 1:8, bo kot prvi korak sledila analiza pojma oznanjevanja in njegovih aspektov znotraj širšega svetopisemskega okolja. To bomo naredili s pomočjo analize oznanjevanja v Stari in Novi zavezi. Na koncu obeh analiz bo predstavljena tudi sinteza spoznanj iz analize. Rezultati bodo pokazali, da zaradi dejstva, da se ponavljanje aktivnosti vzame za generalno karekteristiko pojma oznanjevanja, moramo v kategorizaciji pričevanja upoštevati tako časovni vidik pričevanja kot tudi način le tega. Po tem, ko bomo analizirali pričevanje v širšem kontekstu, sledi drugi korak, kar je Lukov pojem pričevanja: njegovi vidiki in značilnosti. Pokazali bomo, da znotraj svetopisemskega okolja, Lukovi spisi, predvsem Apostolska dela 1:8, opisujejo posebne okoliščine, ki so potrebne za oznanjevalca, namreč sprejetje πνεῦμα ἅγιος in δύναμις. Rezultat le tega je, da πνεῦμα ἅγιος omogoči kerugmatičen in δύναμις karizmatičen način pričevanja. Ta pogoj je pomemben, saj omogoča učencem, da ponavljajo in nadaljujejo Jezusovo službo. Prav tako kot pri Jezusu, je tudi pri učencih pričevanje izraz πνεῦμα ἅγιος skozi govor in izraz δύναμις skozi čudeže. Potemtakem za Luko v pojmu pričevanja ni posebenost v samem ponavljanju dejnja, ampak v vsebini tega kar se ponavlja. Pravtako bomo zagovarjali, da kljub temu da Luka ponudi unikaten pojem pričevanja, v njem še vedno lahko, brez razlik, sodeluje celotna cerkev. V tretjem koraku bomo povzeli trenutne izzive krščanski veri in predlagali nekaj načinov kako lahko uporabimo Lukov koncept pričevanja v današnjem služenju cerkve.
|