izpis_h1_title_alt

Dimenzije državljanske vzgoje v Sloveniji : diplomsko delo
ID Metelko, Mateja (Avtor), ID Mandelc, Damjan (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (824,30 KB)
MD5: 1CE4C94E368882682288406DD841C21F

Izvleček
V Republiki Sloveniji so prisotne različne dimenzije državljanske vzgoje. Predmeti, kot so domovinska in državljanska kultura in etika, sociologija ter predmet, ki prihaja v srednje šole, aktivno državljanstvo, so glavni predstavniki podajanja državljanske vzgoje v slovenskem šolskem sistemu. Njihovi glavni cilji so usmerjeni v razvoj kritičnega mišljenja, spodbujanja demokratičnega ravnanja posameznikov, znanja o delovanju države in različnih državnih sistemih. Šola je po Althusserju (2018: 7981) najpomembnejši ideološki aparat države, saj pomaga pri reprodukciji družbenih razmerij, podaja družbeno sprejeto znanje vsej populaciji, omogoča podajanje ideologije vladajočega razreda in obvezuje, da jo posamezniki obiskujejo več let. Hkrati – kot pravita Freire (2019: 59) in Apple (2018: 36) – je lahko šola tudi tista, ki s prenašanjem znanja ozavesti učence in jim pomaga, da si pridobijo boljši status v družbi, kot ga imajo glede na status svoje družine. Šola po njunem pomaga premagovati izhodiščne razlike in omogoča družbene premike.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:Državljanska vzgoja, ideologija, aktivno državljanstvo, demokracija.
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:[M. Metelko]
Leto izida:2020
Št. strani:32 f.
PID:20.500.12556/RUL-117283 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:37.017.4(497.4)(043.2)
COBISS.SI-ID:55667971 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:04.07.2020
Število ogledov:984
Število prenosov:198
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Dimensions of civic education present in the Republic of Slovenia
Izvleček:
There are several dimensions of civic education present in the Republic of Slovenia. Subjects such as homeland and national culture and ethics, sociology, and the subject active citizenship, which will soon be taught in high school, are the main representatives providing civic education in the Slovene educational system. Their primary focus is developing critical thinking, promoting democratic behavior of individuals and the knowledge of how the country operates and of its systems. School is according to Althusser (2018: 7981) the most important ideological apparatus as it helps with the reproduction of social relations, provides the whole population with socially accepted knowledge, enables the spread of ideology of the ruling class and ensures that individuals attend school for multiple years. School can also be the place, as Freire (2019: 59) and Apple (2018: 36) state, which through transfer of knowledge raises the awareness of students and helps them acquire greater status in society compared to the status of their family. School according to them helps overcome initial differences and enables social shifts.

Ključne besede:Civic education, ideology, active citizenship, democracy.

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj