izpis_h1_title_alt

Analiza vpliva koncentracije katalizatorja v gorivu na parametre regeneracije dizelskega filtra delcev
ID Jelnikar, Jakob (Avtor), ID Katrašnik, Tomaž (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (7,94 MB)
MD5: 78DA9B11DA69BBC26686A3B0CA97BC24

Izvleček
V magistrski nalogi je predstavljena zasnova in priprava merilne proge, ki je bila potrebna za analizo vpliva koncentracije katalizatorja v gorivu na parametre regeneracije dizelskega filtra delcev (DFD) motorja z notranjim zgorevanjem (MNZ). DFD je ključna komponenta za doseganje nizkih izpustov delcev MNZ. MNZ so v sodobnih vozilih z vozilom povezani z mehanskimi, snovnimi, električnimi in informacijskimi povezavami. Za preizkus MNZ v laboratorijskem okolju je potrebno motor izgraditi iz vozila, kar prekine prej omenjene povezave. Brezhibno delovanje motorja v laboratorijskem okolju je tako pogojeno z ustrezno vzpostavitvijo povezav ali simulacijo signalov. Na podlagi pridobljenih rezultatov meritev, so bile opravljene analize globalnih termodinamskih parametrov, vpliva prisotnosti aditiva na osnovi železa v gorivu med procesom regeneracije DFD ter termodinamska analiza procesa zgorevanja v valju med regeneracijo DFD. Rezultati izpustov delcev po številu in masi so primerjani s trenutnimi standardi, ki določajo dovoljeno zgornjo mejo izpustov onesnažil za osebna vozila. Na podlagi rezultatov in analiz ugotovimo, da se z uporabo aditiva na osnovi železa: - skrajša proces regeneracije dizelskega filtra delcev, - število delcev med procesom regeneracije filtra poveča z naraščanjem koncentracije železa v gorivu, - izboljša oksidacija NO v NO2 kar dodatno izboljša oksidacijo delcev med regeneracijo DFD, - občutno zmanjša potreben dodatek goriva, ki je potreben za izvedbo procesa regeneracije filtra delcev.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:motorji z notranjim zgorevanjem, preizkusi, dizelski filtri delcev, aditivi, filtri, izpusti onesnažil
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FS - Fakulteta za strojništvo
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:[J. Jelnikar]
Leto izida:2019
Št. strani:XXI, 87 str., [3] str. pril.
PID:20.500.12556/RUL-113065 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:621.436:621.43.068(043.2)
COBISS.SI-ID:16967707 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:01.12.2019
Število ogledov:1463
Število prenosov:306
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Analysis of the impact of catalyst concentration in the fuel on regeneration parameters of the diesel particulate filter
Izvleček:
The master’s thesis presents the design and preparation of the measuring system for analysis of the impact of catalyst concentration in the fuel on regeneration parameters of the diesel particulate filter (DPF) of a internal combustion engine (ICE). DPF is a key component in achieving low ICE particulate emissions. ICEs are in modern vehicles connected with a vehicle through a mechanical, material, electrical and data connections. To test the ICE in a controlled laboratory environment, it is necessary to take the engine from the vehicle, in this process some of the previously mentioned connections break. The operation of the engine in a laboratory environment must be established by the proper connections or simulation of signals through data grid. Based on the obtained measurement results, global thermodynamic parameters, the effects of an iron-based fuel-borne catalyst during the DFD regeneration process, and a thermodynamic analysis of the combustion process in the cylinder during the DFD regeneration were analysed. The results of particulate matter emissions by number and mass are compared with current emissions standards, which set the permissible limit for pollutant emissions for passenger vehicles. Based on the results and analysis, we have found that using an iron-based fuel-borne catalyst: - regeneration process of a DPF is shortened, - the number of particles increases with the increase of iron concentration in the fuel during the DPF regeneration process, - improved the oxidation of NO to NO2 which further improves the oxidation of the particles during DFD regeneration, - iron-based fuel-borne catalyst significantly reduces amount of added fuel required to perform the DPF regeneration process.

Ključne besede:internal combustion engines, tests, diesel particulate filters, fuel borne catalyst, filters

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj