Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali pa uporabite sodobnejši brskalnik.
Nacionalni portal odprte znanosti
Odprta znanost
DiKUL
slv
|
eng
Iskanje
Brskanje
Novo v RUL
Kaj je RUL
V številkah
Pomoč
Prijava
Zgodovina in praksa vzgojnih zavodov na Slovenskem : med skrbstveno in vzgojno-izobraževalno vlogo
ID
Jurčec, Jernej
(
Avtor
),
ID
Kroflič, Robi
(
Mentor
)
Več o mentorju...
,
ID
Repe, Božo
(
Avtor
)
PDF - Predstavitvena datoteka,
prenos
(3,13 MB)
MD5: CF6BEEDD97794FD7EDCD506252564F91
Galerija slik
Izvleček
V svoji diplomski nalogi bom predstavil razvoj prvih oblik obravnave vedenjsko težavnih otrok skozi zgodovinska obdobja ter nastajanje prvih institucij za nudenje pomoči čustveno in vedenjsko ogroženim otrokom in mladostnikom. Za lažje razumevanje obravnavane tematike bom v prvem poglavju teoretičnega dela pojasnil izvor čustveno vedenjskih motenj, dejavnike, ki nanje vplivajo ter znotraj navedenega razvoj termina, ki se je spreminjal glede na časovno obdobje in družbeno politični kontekst. V nadaljevanju bom podrobneje predstavil nekatere koncepte obravnave otrok, ki so bili skozi zgodovino deležni najrazličnejših oblik pomoči, pri čemer bom tematiko predstavil po kronološkem zaporedju od starega do novega veka. Znotraj omenjenega bom izpostavil nekatere ideje vidnejših pedagogov in proces formiranja prvih institucij za obravnavanje čustveno in vedenjsko motenih otrok. Teoretični del bom zaključil s sintezo konceptov delovanja in predstavitvijo procesa formiranja prvih zavodov na Slovenskem od sredine 19. stoletja do danes. V drugem delu diplomske naloge sem skozi analizo konceptov delovanja Prehodnega mladinskega doma predstavil razvojno pot zavoda od ustanovitve do danes. Transformacijo zavoda, kot posledico družbeno političnih sprememb v drugi polovici 20. stoletja, sem umestil v ideje zadnje konceptualne prenove v osemdesetih letih in jih zaključil z vizijami za v prihodnje. Za bolj jasno razumevanje in osvetlitev nekaterih oblik dela v Mladinskem domu Jarše (MDJ), sem z ravnateljem Borutom Kožuhom opravil tudi intervju, ki je dodan v prilogi. Skozi poglobljeno analizo razvoja zavoda in vizij njenega delovanja v prihodnje sem v sklepih izpostavil problematiko, ki ovira izvedbo dobrih praks, v upanju po bolj konstruktivnem delu v prihodnje.
Jezik:
Slovenski jezik
Ključne besede:
pedagogika
,
vedenjske težave
,
čustvene težave
,
vzgojni zavodi
,
stanovanjske skupnosti
,
zgodovina šolstva
,
diplomska dela
Vrsta gradiva:
Diplomsko delo
Tipologija:
2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:
FF - Filozofska fakulteta
Kraj izida:
Ljubljana
Založnik:
[J. Jurčec]
Leto izida:
2016
Št. strani:
125 str.
PID:
20.500.12556/RUL-112381
UDK:
376
COBISS.SI-ID:
59673442
Datum objave v RUL:
22.10.2019
Število ogledov:
2335
Število prenosov:
406
Metapodatki:
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
Kopiraj citat
Objavi na:
Podobna dela
Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
Nazaj