izpis_h1_title_alt

Zgodovina in praksa vzgojnih zavodov na Slovenskem : med skrbstveno in vzgojno-izobraževalno vlogo
ID Jurčec, Jernej (Author), ID Kroflič, Robi (Mentor) More about this mentor... This link opens in a new window, ID Repe, Božo (Author)

.pdfPDF - Presentation file, Download (3,13 MB)
MD5: CF6BEEDD97794FD7EDCD506252564F91

Abstract
V svoji diplomski nalogi bom predstavil razvoj prvih oblik obravnave vedenjsko težavnih otrok skozi zgodovinska obdobja ter nastajanje prvih institucij za nudenje pomoči čustveno in vedenjsko ogroženim otrokom in mladostnikom. Za lažje razumevanje obravnavane tematike bom v prvem poglavju teoretičnega dela pojasnil izvor čustveno vedenjskih motenj, dejavnike, ki nanje vplivajo ter znotraj navedenega razvoj termina, ki se je spreminjal glede na časovno obdobje in družbeno politični kontekst. V nadaljevanju bom podrobneje predstavil nekatere koncepte obravnave otrok, ki so bili skozi zgodovino deležni najrazličnejših oblik pomoči, pri čemer bom tematiko predstavil po kronološkem zaporedju od starega do novega veka. Znotraj omenjenega bom izpostavil nekatere ideje vidnejših pedagogov in proces formiranja prvih institucij za obravnavanje čustveno in vedenjsko motenih otrok. Teoretični del bom zaključil s sintezo konceptov delovanja in predstavitvijo procesa formiranja prvih zavodov na Slovenskem od sredine 19. stoletja do danes. V drugem delu diplomske naloge sem skozi analizo konceptov delovanja Prehodnega mladinskega doma predstavil razvojno pot zavoda od ustanovitve do danes. Transformacijo zavoda, kot posledico družbeno političnih sprememb v drugi polovici 20. stoletja, sem umestil v ideje zadnje konceptualne prenove v osemdesetih letih in jih zaključil z vizijami za v prihodnje. Za bolj jasno razumevanje in osvetlitev nekaterih oblik dela v Mladinskem domu Jarše (MDJ), sem z ravnateljem Borutom Kožuhom opravil tudi intervju, ki je dodan v prilogi. Skozi poglobljeno analizo razvoja zavoda in vizij njenega delovanja v prihodnje sem v sklepih izpostavil problematiko, ki ovira izvedbo dobrih praks, v upanju po bolj konstruktivnem delu v prihodnje.

Language:Slovenian
Keywords:pedagogika, vedenjske težave, čustvene težave, vzgojni zavodi, stanovanjske skupnosti, zgodovina šolstva, diplomska dela
Work type:Undergraduate thesis
Typology:2.11 - Undergraduate Thesis
Organization:FF - Faculty of Arts
Place of publishing:Ljubljana
Publisher:[J. Jurčec]
Year:2016
Number of pages:125 str.
PID:20.500.12556/RUL-112381 This link opens in a new window
UDC:376
COBISS.SI-ID:59673442 This link opens in a new window
Publication date in RUL:22.10.2019
Views:2337
Downloads:406
Metadata:XML DC-XML DC-RDF
:
Copy citation
Share:Bookmark and Share

Similar documents

Similar works from RUL:
Similar works from other Slovenian collections:

Back