izpis_h1_title_alt

Poučevanje izbranih matematičnih vsebin v tujem jeziku po pristopu CLIL v 3. razredu
ID Mišmaš, Petra (Author), ID Hodnik, Tatjana (Mentor) More about this mentor... This link opens in a new window, ID Pižorn, Karmen (Comentor)

URLURL - Presentation file, Visit http://pefprints.pef.uni-lj.si/5998/ This link opens in a new window

Abstract
Večjezičnost je v današnji multikulturni družbi zelo cenjena in predstavlja temeljni pogoj za uspešno sobivanje različnih kultur ter nam omogoča ustrezno komunikacijo z drugimi ljudmi, boljše zaposlitvene možnosti ter mnoge druge prednosti. Zaradi pomembnosti znanja tujih jezikov, se učenje le teh začenja vedno bolj zgodaj in tako omogoča neprekinjenost učenja v višjih razredih. Vendar pa je za poučevanje tujega jezika v prvem vzgojnem obdobju namenjenega malo časa in posledično učenci niso dovolj izpostavljeni ciljnemu jeziku. Da bi se učenci lahko bolje naučili tujih jezikov tudi izven okvirja za to določenih ur, so strokovnjaki razvili različne koncepte, ki vključujejo rabo tujega jezika pri ostalih predmetih in v vsakdanji interakciji. Eden od konceptov, ki omogoča večjo medpredmetno povezanost in večjo izpostavljenost tujemu jeziku je CLIL (angl. Content and language integrated learning). V magistrskem delu je uporabljeno slovensko poimenovanje »Vsebinsko in jezikovno integrirano učenje« (kratica VJIU). Slednji povezuje jezik in nejezikovne vsebine, kot so na primer matematične vsebine, ter omogoča avtentičen pristop k poučevanju jezika in spoznavanju vsebin iz drugih perspektiv in kultur. Poučevanje matematike pa mora, po načelih sodobnega poučevanja, v prvem vzgojnem obdobju temeljiti na konkretnem izkustvu in upoštevati razvojno stopnjo učencev ter jim predstavljati izziv. V magistrskem delu je bil zato oblikovan model poučevanja izbranih matematičnih vsebin v tujem jeziku, ki je bil tudi praktično preizkušen. V izhodišču modela so cilji učnega načrta za matematiko in tuji jezik v 2. in 3. razredu. Za zbrane cilje mora učitelj pri načrtovanju ure upoštevati element medpredmetnega povezovanja in povezati različna znanja in vsebine izbranih predmetov. Vključiti mora tudi kulturni vidik medpredmetnega povezovanja. Ostali ključni elementi oblikovanega modela, ki se vežejo na medpredmetno povezovanje pa so različne reprezentacije, komunikacija in problemi. Slednji naredijo poučevanje po oblikovanem modelu bolj kakovostno. Pri oblikovanju modela so bili upoštevani sodobni pristopi k poučevanju obeh predmetov. Oblikovani model, ki povezuje matematične vsebine in tuji jezik v tretjem razredu osnovne šole je bil v empiričnem delu tudi apliciran v prakso. V akcijsko raziskavo je bilo vključenih 15 učencev tretjega razreda. Izvedenih je bilo 9 ur pouka v angleščini za izbrane matematične vsebine: naravna števila, orientacija, deli celote, množenje, liki in telesa ter denar. Po vsaki izvedbi učne ure je potekala evalvacija na podlagi predhodno oblikovanih opazovalnih kategorij ter načrtovanje morebitnih sprememb za naslednjo učno uro. Zadnjo učno uro so učenci rešili preizkus znanja. Učenci so dosegli učne cilje tujega jezika in matematike ter pri tem razvijali svoje kognitivne zmožnosti in zmožnosti medsebojnega sodelovanja. Raziskava je potrdila, da model omogoča hkratno doseganje učnih ciljev različnih predmetov in učiteljem nudi možnost načrtovanja zanimivih in raznolikih učnih ur, ki učence motivirajo za učenje matematike in usvajanje tujega jezika.

Language:Slovenian
Keywords:poučevanje
Work type:Master's thesis/paper
Typology:2.09 - Master's Thesis
Organization:PEF - Faculty of Education
Year:2019
PID:20.500.12556/RUL-111252 This link opens in a new window
COBISS.SI-ID:12608329 This link opens in a new window
Publication date in RUL:30.09.2019
Views:1018
Downloads:199
Metadata:XML DC-XML DC-RDF
:
Copy citation
Share:Bookmark and Share

Secondary language

Language:English
Title:Teaching selected mathematical contents in a foreign language through CLIL in the third grade
Abstract:
Multilingualism is an extremely respected competence in today’s multicultural society. It allows us to coexist and communicate with people of various cultural backgrounds, offers better employment opportunities and much more. Foreign language courses start at a very young age as languages are becoming a key part of our future. However, there is still fairly little time committed to teaching languages in elementary schools and the potential for learning remains untapped with pupils not being exposed enough to the target language. In order to provide pupils with the chance to be exposed and learn a foreign language outside of its school subject, experts have devised many different approaches to include a foreign language in other school subjects and everyday social interactions. One of this approaches is CLIL (Content and language integrated learning). The idea behind CLIL is to link the language and non-language content (ie. mathematics) to allow for a more authentic approach to language learning and to gain an extensive knowledge of different cultures while offering a view of various problems from a new perspective. In addition, mathematics in elementary education needs to be taught with concrete examples and provide challenge to the pupils. In my master’s dissertation I designed an educational model of selected mathematical content in a foreign language and tested it in a real classroom. The starting point of the model are the goals of the 2nd grade mathematics and foreign language curriculum. When planning a lesson, teacher has to take into account the element of cross-curricular integration and connect different knowledge and contents of the selected subjects. It should also include the cultural dimension of cross-curricular integration. Other key elements of the model that are interconnected with cross-curricular integration are different representations, communication and problem. These elements insure that when you use this model the teaching is better. I complied with all the modern approaches of teaching mathematics and foreign languages while designing my model. In the empiric part of my dissertation the educational model linking foreign language and mathematics was applied to the third-grade elementary school lessons, consisting of 15 pupils and spanning 9 periods. Content included natural numbers, orientation, multiplying, geometry and money. Evaluation was held after each period based on observation categories defined in advance. Furthermore, it included possible improvements and changes for the future periods. Pupils met the strategic goal of foreign language learning and mathematics while evolving their cognitive capabilities and teamwork. Research confirmed that the model allows for simultaneous reaching the strategic goals of different subjects and offers teachers an option to plan their periods in a way to be more inviting and motivating for their students.

Keywords:teaching

Similar documents

Similar works from RUL:
Similar works from other Slovenian collections:

Back