izpis_h1_title_alt

Pravorečno-besediloslovna analiza govorjenih oddaj na komercialnem Radiu Hit in nacionalnem Radiu Slovenija (program Val 202) : diplomsko delo
ID Bobnar, Jošt (Avtor), ID Tivadar, Hotimir (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (556,79 KB)
MD5: 2102FC5ADA73D865E6F6D6146D39B2C2

Izvleček
Komercialne radijske postaje morajo poslušalcem ugajati, saj se preživljajo izključno z oglaševanjem, zato jezik nikakor ne sme biti prepuščen naključju. Do poslušalca mora biti prijazen in domač, vseeno pa mora biti institucionaliziran. Z analizo sem ugotovil, da se voditelji komercialnih radijskih postaj približujejo poslušalcem na ravni narečnih leksikalnih izbir ter z nagovori, ki so najbolj neposreden način ustvarjanja kvaziinteraktivnih odnosov. Značilnost vsakodnevne govorice, ki se pojavlja v spontanem govoru voditeljev, so npr. diskurzni označevalci, značilna pa je tudi preprosta skladnja. Analiza govora na Valu 202 pa je pokazala, da so razlike, do katerih prihaja, v nagovoru poslušalcev med nacionalnim radiem in komercialnimi radijskimi postajami tudi posledica različne vloge medija in različnega načina financiranja.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:slovenščina, spontani govor, komercialne radijske postaje, nacionalni radio, govorjene oddaje
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:[J. Bobnar]
Leto izida:2019
Št. strani:33 str.
PID:20.500.12556/RUL-110739 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:811.163.6:808.5:075.1
COBISS.SI-ID:90409987 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:19.09.2019
Število ogledov:1019
Število prenosov:239
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Verbal-textual analysis of the talk shows on commercial Radio Hit and national Radio Slovenia (Val 202)
Izvleček:
Commercial radio stations which are funded by advertising are forced to please their listeners to survive. The forms of language should not be left to coincidence. It should be informal and conversitional, but still institutionalized. The analysis concludes that the presenters are approaching their listeners by using dialectal lexicon. On commercial stations, which have almost national coverage, listeners are directly addresed by presenters. The characteristics of spontaneous speech are for example discourse markers and simple syntax. Analysis of public services speech shows that different roles of media have also impact on the way how the audience is addressed.

Ključne besede:Slovenian, spontanious speech, commercial radio stations, public servis, talk shows

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj