izpis_h1_title_alt

Vzpostavitev nizkotemperaturnega zgorevalnega procesa v motorju s kompresijskim vžigom
ID Bazjak, Rok (Avtor), ID Katrašnik, Tomaž (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (5,37 MB)
MD5: 2A9EF10D8F88211DE0DCD7380C88D7F6

Izvleček
V diplomskem delu je obravnavana problematika izpustov onesnažil motorjev s kompresijskim vžigom. Za potrebe raziskovalnih dejavnosti na področju zniževanja emisij z naprednim procesom zgorevanja je bil zasnovan nov polnilni zbiralnik, obenem pa sta bili na motorju izvedeni predelavi obstoječega polnilnega zbiralnika in gorivnega sistema. Nato se je z optimizacijo motorskih parametrov vzpostavilo nizkotemperaturno zgorevanje dizelskega goriva kot predstavnika visoko reaktivnih goriv in piroliznega olja iz odpadnih pnevmatik (angl. Tire pyrolysis oil – TPO) kot predstavnika nizko reaktivnih goriv. TPO predstavlja alternativno gorivo, ki bi lahko v specifičnih aplikacijah potencialno zamenjalo dizelsko gorivo. V diplomskem delu je pokazano, da se lahko vzpostavi zgorevanje delno homogenizirane delovne zmesi TPO in zraka brez dodatka aditivov ali mešanja z dizelskim gorivom. Hkrati je bilo dokazano, da se že z majhnimi spremembami v izvirni proizvajalčevi krmilni strategiji motorja pri zgorevanju dizelskega goriva lahko občutno zniža izpuste delcev in dušikovih oksidov z minimalnim vplivom na izkoristek motorja. Kljub temu pa znižanje izpustov onesnažil pri zgorevanju TPO ni bilo tako učinkovito kot pri dizelskem gorivu, saj ima pri tvorbi onesnažil pomembno vlogo celoten spekter lastnosti goriva. Rezultati dela tako podajajo osnovo za zasnovo krmilne strategije motorskih parametrov, ki omogoča poenostavitev zapletenih sistemov za naknadno obdelavo izpušnih plinov ob izpolnjevanju emisijskih norm.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:motorji s kompresijskim vžigom, nizkotemperaturno zgorevanje, zgorevanje delno homogenizirane delovne zmesi, pirolizno olje iz odpadnih pnevmatik, krmiljenje motorskih parametrov, izpusti onesnažil
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:FS - Fakulteta za strojništvo
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:[R. Bazjak]
Leto izida:2019
Št. strani:XXII, 57 str.
PID:20.500.12556/RUL-109357 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:621.436.3(043.2)
COBISS.SI-ID:16845339 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:31.08.2019
Število ogledov:1145
Število prenosov:221
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Establishing a low-temperature combustion process in a compression-ignition engine
Izvleček:
The thesis addresses the issue of pollutant emission from the compression ignition engines. To enable the research of pollutant emission reduction through advanced combustion process, a new intake manifold was designed. At the same time, existing intake manifold and fuel system were adapted. Afterwards, engine parameters were optimized to establish low-temperature combustion with a direct injection of diesel fuel being a representative of high reactivity fuels and tire pyrolysis oil (TPO) being a representative of low reactivity fuels. TPO is an alternative fuel that could potentially replace diesel fuel in specific applications. It is shown in the thesis, that partially premixed combustion of TPO can be established without the addition of additives or mixing with diesel fuel. When using diesel fuel, significant reduction of particulate matter and nitrogen oxides can be achieved by relatively small changes in engine control strategy. Moreover, it is demonstrated that partially premixed combustion of diesel fuel has a relatively small impact on engine efficiency. On the other hand, reduction in emissions of pollutants does not feature significant reduction of pollutant emissions when using TPO, as the entire spectrum of fuel properties – not just lower reactivity – has an important role in pollutant formation phenomena. Presented results that provide the basis for establishing proper engine control strategy allowing to simplify complicated exhaust gas aftertreatment systems while still complying with emission limits.

Ključne besede:compression ignition engines, low temperature combustion, partially premixed combustion, waste tire pirolysis oil, engine control pollutant emissions

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj