izpis_h1_title_alt

Vzgojitelji za "dialog" v 100 letih poučevanja teologije v Sloveniji
ID Osredkar, Mari Jože (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (424,15 KB)
MD5: 31A8F9C6115973C9A8F437376C68E726
URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite https://www.dlib.si/details/URN:NBN:SI:DOC-0NXCIO0J Povezava se odpre v novem oknu
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://www.teof.uni-lj.si/uploads/File/Edinost/73/Osredkar.pdf Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Prispevek predstavlja, kakšno mesto je imel dialog v pedagoškem procesu teološkega študija v Sloveniji v zadnjih sto letih in v kakšni meri so bili teološki predavatelji »vzgojitelji za dialog«. Avtor piše o treh obdobjih Teološke fakultete: a) od ustanovitve do drugega vatikanskega cerkvenega zbora, b) od zadnjega koncila do ponovne vključitve v univerzo in c) sodobni čas, ki ga je zaznamoval sprejem bolonjske reforme. V članku so izpostavljeni najvidnejši profesorji katedre za osnovno bogoslovje in dialog, v okviru katere so vzgajali študente z besedo in dejanji za spoštovanje in sodelovanje z drugimi krščanskimi Cerkvami, s predstavniki nekrščanskih religij in z neverujočimi. Omenjeni so dokumenti, na podlagi katerih je dialog vse bolj vstopal kot obvezna snov v predavalnice Teološke fakultete v Ljubljani in Mariboru.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:Teološka fakulteta, študijski proces, dialog, predavatelji, vzgojitelji za dialog
Vrsta gradiva:Članek v reviji
Tipologija:1.02 - Pregledni znanstveni članek
Organizacija:TEOF - Teološka fakulteta
Leto izida:2018
Št. strani:Str. 191-206
Številčenje:Letn. 73, št. 1/2
PID:20.500.12556/RUL-109073 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:378.093.5(497.4):27-675
ISSN pri članku:2335-4127
URN:URN:NBN:SI:doc-0NXCIO0J
COBISS.SI-ID:8048730 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:20.08.2019
Število ogledov:1082
Število prenosov:306
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del revije

Naslov:Edinost in dialog : revija za ekumensko teologijo in medreligijski dialog
Založnik:Inštitut za ekumensko teologijo in medreligijski dialog pri Teološki fakulteti Univerze v Ljubljani, Inštitut za ekumensko teologijo in medreligijski dialog pri Teološki fakulteti Univerze v Ljubljani, Inštitut Stanka Janežiča za dogmatično, osnovno in ekumensko teologijo ter religiologijo in dialog, Teološka fakulteta Univerze v Ljubljani
ISSN:2335-4127
COBISS.SI-ID:268194560 Povezava se odpre v novem oknu

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:The educators for "dialogue" in 100 years of teaching theology in Slovenia
Izvleček:
The article presents the importance of dialogue in the pedagogical process of theological studies in Slovenia over the past hundred years and also it extends into what manner theological lecturers have been »educators for dialogue«. The author focuses on three periods of the Faculty of Theology: from its foundation to the Second Vatican Council of the Church, from the last council to its reintegration into the University, and lastly the present time, marked by the adoption of the Bologna reform. The article highlights the most prominent professors of the Chair of Fundamental Theology and Dialogue, who aimed to educate students by word and action to respect and cooperate with other Christian Churches and with representatives of non-Christian religions and with non-believers. The author mentions the documents on the basis of which the focus on dialogue became more and more the obligatory substance in the lecture rooms of the Faculty of Theology in Ljubljana and Maribor.

Ključne besede:Faculty of Theology, study process, dialogue, lecturers, educators for dialogue

Projekti

Financer:ARRS - Agencija za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije
Številka projekta:P6-0269
Naslov:Etično-religiozni temelji in perspektive družbe ter religiologija v kontekstu sodobne edukacije in nasilje

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj