Popis prenosa vibracij preko kotalnih ležajev predstavlja velik izziv pri načrtovanju sodobnih rotacijskih naprav. Zaradi kompleksnih kontaktnih pogojev ostaja modeliranje ležajev kot del širšega sistema pretežno na analitičnem nivoju. V prvem delu obravnavamo primernost obstoječih modelov ležaja s primerjavo karakteristik sila-pomik.
Sledi numerična in eksperimentalna raziskava namensko zasnovanega sistema. Na podlagi natančno poznanih dinamskih lastnosti vseh ostalih sestavnih delov lahko ocenimo dinamski model ležaja.
V nadaljevanju je predstavljena problematika numerične časovne integracije sistemov s kotalnimi ležaji. Z vpeljavo glajenja kontaktnih stanj je izpeljan dinamski model ležaja, ki omogoča hitrejši in stabilnejši integracijski postopek.
V zadnjem delu obravnavamo statično nedoločen sistem, ki vsebuje kotalne ležaje. Več neznank kot poznanih enačb narekuje vpeljavo novega numeričnega postopka, ki omogoča izračun fizikalno smiselnega ravnovesja sistema.
|