izpis_h1_title_alt

Politično delovanje v nemškem gledališču med letom 1918 in 1938
ID Veladžić, Selma (Avtor), ID Toporišič, Tomaž (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1,21 MB)
MD5: 9690C1043836AA4FC62CD0F6C1D462A3

Izvleček
Namen diplomske naloge je raziskati politično gledališče na nemških tleh med letoma 1918 in 1939. V tem časovnem okviru obravnavam različne oblike političnega gledališča (das Tribunal, proletarsko gledališče, Piscator-Bühne, epsko gledališče), ki sta jih v tedanji Weimarski republiki razvila Erwin Piscator in Bertolt Brecht. Preko političnega gledališča sta predstavljala intelektualno opozicijo meščanskemu gledališču Volksbühne in politični miselnosti NSDAP-ja. V svojem gledališču sta nasprotovala meščanskemu vživljanju v like na odru in na prvo mesto postavljala kritično obravnavanje nastopajočih in celotne predstave. Oder je moral služiti propagandi revolucionarnih idej delavstva oziroma proletariata. Piscatorjev pomembnejši doprinos k tedanjemu nemškemu gledališču so bile filmske projekcije političnih dokumentov in še nikoli prej uporabljena scenska tehnika, Brecht pa je z razvojem igralskih tehnik (potujitveni učinek, dialektika, gestus) znotraj epskega gledališča vzpostavljal bolj revolucionaren slog uprizarjanja. Med obiskovalci politično angažiranega gledališča so nastajali konflikti med konservativci in liberalci. Prvi so želeli, da se ohranja meščanski tip gledališča po nazorih Maxa Reinhardta, drugi pa so podpirali revolucionarne ideje političnega gledališča, ki se je v času Weimarske republike (zlasti v drugi polovici dvajsetih let 20. stoletja) uspelo uveljaviti v družbi, a ker je predstavljalo opozicijsko propagandno sredstvo nacionalsocialističnim silam, je hitro podleglo sabotažam paravojaških organizacij Sturmabteilung (SA) in Schutzstaffel (SS) pod okriljem Adolfa Hitlerja, zato sta bila Piscator in Brecht primorana svoje politično delovanje uresničevati v tujini (ZDA, Nizozemska, Danska, Francija, Rusija).

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:politično gledališče, propaganda, proletarsko gledališče, epsko gledališče, cenzura, nacionalsocializem, proletariat, marksizem, revolucija
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:2019
PID:20.500.12556/RUL-108362 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:29.06.2019
Število ogledov:888
Število prenosov:166
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Political activities in german theatre between years 1918-1939
Izvleček:
Purpose of this diploma thesis is to research political theatre on German territory between years 1918 and 1939. I am going to discuss different forms of political theatre (das Tribunal, Proletarian theatre, Piscator-Bühne, Epic theatre) developed by Erwin Piscator and Bertolt Brecht in the Weimar Republic. Through political theatre they represent intellectual opposition to bourgeois theatre named Volksbühne and political mind-set of NSDAP. In their theatre they disapprove bourgeois getting into characters on stage and prioritise critical treating of performing artists and whole theatre performance. Stage has to serve as propaganda of revolutionary ideas by proletarian people. Significant contribution of Piscator to German theatre in those times were film projections of political documents and never before used stage technique, and Brecht's establishing more revolutionary style of staging with development of acting techniques (alienation, dialectic, gestus) within epic theatre. Conflicts begin to develop between conservative and liberal audiences of the political theatre. First wanted to keep bourgeois theatre view of Max Reinhardt, and others supported revolutionary ideas of political theatre. Latter was established in the time of Weimar Republic (especially in late 1920s), but presenting opposition-propaganda was not highly successful due to the fact that the national socialistic forces and paramilitary organisations of Sturmabteilung (SA) and Schutzstaffel (SS) under patronage of Adolf Hitler became very strong in political power. Because of that Piscator and Brecht were forced to continue their political activities abroad (USA, Holland, Denmark, France, Russia).

Ključne besede:political theatre, propaganda, proletarian theatre, epic theatre, censorship, national socialism, proletariat, Marxism, revolution.

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj