izpis_h1_title_alt

Učinek vzgojnega sloga staršev na samopodobo in učni uspeh slovenskih mladostnikov
ID Hočevar, Sabina (Avtor), ID Marjanovič Umek, Ljubica (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1,33 MB)
MD5: 1FF4E2A646D4F5F931A0010BF25E89BF

Izvleček
Namen magistrskega dela je preučiti, kakšen je učinek določenega vzgojnega sloga na samopodobo mladostnika in njegov učni uspeh. V raziskavi smo se osredotočili predvsem na tri najbolj pomembne in znane vzgojne sloge avtorice D. Baumrind (1967; 1971; 1991). To so avtoritarni, avtoritativni in permisivni vzgojni slog. Sodelovalo je 368 mladostnikov tretjih letnikov gimnazijskega programa ali srednje strokovne ali srednje poklicne šole. Mladostniki so izpolnili demografski vprašalnik, Vprašalnik starševske avtoritete PAQ (Jurič, 2006) in Vprašalnik samopodobe za mladostnike SDQIII (Avsec, 2007). Na podlagi pridobljenih podatkov smo ugotovili, da po ocenah slovenskih mladostnikov pri obeh starših v povprečju prevladuje avtoritativni vzgojni slog ter da mladostniki milejše ocenjujejo strogost tako očetov kot mam v primerjavi z mladostnicami. Ugotovili smo tudi, da ima avtoritativni vzgojni slog obeh staršev pozitiven in značilen učinek na splošno, akademsko in emocionalno samopodobo, na verbalno izražanje mladostnikov, na njihove odnose s starši in na njihovo reševanje problemov; avtoritarni vzgojni slog mam in očetov pa deluje na navedene lestvice samopodobe negativno. Rezultati niso pokazali povezave med permisivnim vzgojnim slogom mame in očeta z lestvicami samopodobe mladostnikov. Izkazalo se je tudi, da ima mamin in očetov avtoritativni vzgojni slog značilen in pozitiven učinek na mladostnikov učni uspeh ter da se visoko izobraženi očetje in mame v povprečju bolj poslužujejo avtoritativnega vzgojnega sloga. Rezultati tudi kažejo, da so gimnazijci in mladostniki srednjih strokovnih šol v povprečju deležni bolj avtoritativnega vzgojnega sloga s strani mame v primerjavi z mladostniki srednjih poklicnih šol. Doprinos raziskave je vpogled v uporabo vzgojnih slogov staršev kot jih ocenjujejo mladostniki na slovenskem prostoru. Ugotovitve so prenosljive na praktično raven dela, saj so uporabne tako za svetovalno delo z mladostniki kot tudi za ozaveščanje staršev, kakšen pomen ima lahko določen način vzgoje na mladostnikovo samopodobo in učni uspeh.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:mladostnik, vzgojni slog, samopodoba, učni uspeh, izobrazba staršev
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:2019
PID:20.500.12556/RUL-107758 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:23.05.2019
Število ogledov:6767
Število prenosov:397
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Impact of parenting style on self concept and academic achievement of Slovenian adolescents
Izvleček:
The purpose of the master’s thesis is to study what the impact of a certain parenting style on the self concept of an adolescent and his academic achievement is. In the research, we focused mostly on the three most important and known parenting styles of the author D. Baumrind (1967; 1971; 1991). These are authoritarian, authoritative, and permissive parenting style. 368 adolescents of the third year of the grammar school program or secondary technical school or secondary vocational school participated. The adolescents filled in the demographic questionnaire, the Parental Authority Questionnaire for the Mother's and Father's Parenting Style (PAQ) (Jurič, 2006), and the Self Description Questionnaire (SDQ) III (Avsec, 2007). On the basis of the acquired data, we ascertained that according to the evaluations of Slovenian adolescents, authoritative parenting style on average prevails in the case of both parents, and that male adolescents evaluate their parents’ strictness more mildly in comparison to the female adolescents. We also ascertained that authoritative parenting style of both parents has a positive and significant impact on general, academic, and emotional self concept, on the verbal expression of adolescents, on their relationships with parents, and on their problem-solving. The authoritarian style of mothers and fathers, however, functions negatively on the listed scales of self concept. The results showed no connection between the permissive parenting style of a mother and a father with the scales of the self concept of adolescents. It also turned out that authoritative parenting style of a mother and a father has a significant and positive impact on the adolescent’s academic achievement and that on average highly educated fathers and mothers use an authoritative parenting style more. The results also show that on the average grammar school students and adolescents from secondary technical schools get more authoritative parenting style by mother in comparison to the adolescents of secondary vocational schools. The contribution of the research is an insight into the use of parenting style of parents as evaluated by adolescents in the Slovenian area. The ascertainments the research offers are transmittable to the practical level of work, i.e. they are useful for the educational guidance with adolescents and also for making the parents aware what significance a certain parenting style has for the adolescent’s self concept and academic achievement.

Ključne besede:adolescent, parenting style, self concept, academic achievement, parental education

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj