izpis_h1_title_alt

Povezanost agentnosti in komunosti z osebnostjo in s subjektivnim blagostanjem
ID Doležalek, Staša (Avtor), ID Avsec, Andreja (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1,71 MB)
MD5: 951439F77C23E2F9DF50C76CF5DB5A46

Izvleček
Agentnost združuje lastnosti, ki poudarjajo individualnost, komunost pa značilnosti, pomembne za medosebne odnose (Abele idr., 2016). V različnih kulturah njuno izraženost različno spodbujajo, kar se odraža tudi v posameznikovem zaznavanju sebe, drugih ter subjektivnega blagostanja (Ng, Ho, Wong in Smith, 2003). V raziskavi sem se osredotočila na kulturno raznolikost v odnosu med agentnostjo in komunostjo, osebnostjo ter subjektivnim blagostanjem. Vključila sem nemške (N = 108) in slovenske (N = 213) študente; rezultati so pokazali, da so si podobni v izraženosti agentnosti, v izraženosti komunosti pa se razlikujejo. Do medkulturnih razlik prihaja tudi pri povezanosti agentnosti in komunosti z velikimi petimi osebnostnimi potezami ter s subjektivnim blagostanjem. Kljub temu se je agentnost pri obeh vzorcih povezovala z več komponentami subjektivnega blagostanja kot komunost. Razlike med vzorcema bi lahko pripisali socializacijskim vzorcem, vplivom trenutnih družbenih razmer ali posledicam vzorčenja. K napovedovanju subjektivnega blagostanja ločeno doprinesejo agentnost in komunost ter velikih pet osebnostnih potez.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:agentnost, komunost, petfaktorski model osebnosti, blagostanje, medkulturne razlike, študentje
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:2019
PID:20.500.12556/RUL-107594 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:29.04.2019
Število ogledov:1212
Število prenosov:185
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Correlations between agency and communion with personality and subjective well-being
Izvleček:
Agency combine characteristics that emphasise individuality and communion combine characteristics important for interpersonal relationships (Abele et. al., 2016). In various cultures agency and communion are differently emphasised which is reflected in one’s perception of self, others and subjective well-being (Ng, Ho, Wong in Smith, 2003). This research is focused on cultural diversity in relationship between agency and communion, personality and subjective well-being. German (N = 108) and Slovenian (N = 213) students took part in research. Results showed that there is no difference in agency between samples but there are differences in communion. There are also cultural differences in correlations between agency and communion with personality and subjective well-being. Agency correlates with more components of subjective well-being than communion in both samples. These differences can be explained by process of socialisation, by current circumstances in society or by consequences of sampling. For prediction of subjective well-being agency and communion and Big Five are separately important predictors.

Ključne besede:agency, communion, five factor personality model, well being, cross cultural difference, students

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj