izpis_h1_title_alt

Analiza eksperimentov za poučevanje mešanja barv (pigmentov) v 1. in 2. triletju osnovne šole
ID Kovač, Klavdija (Avtor), ID Skribe Dimec, Darja (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu, ID Podobnik, Uršula (Komentor)

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://pefprints.pef.uni-lj.si/5603/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Zanimanje učencev za naravoslovje upada, kar je razvidno iz nekaterih raziskav. Pouk o mešanju barv (pigmentov) je lahko zanimiv in privlačen za učence, zato želimo predstaviti poučevanje mešanja barv (pigmentov) z uporabo medpredmetnega povezovanja naravoslovja in likovne vzgoje. Menimo, da tako lahko povečamo zanimanje za naravoslovne vsebine pri učencih in hkrati dosežemo določene cilje na likovnem področju. Z vključevanjem eksperimentov in njihovo nadgradnjo v pouk z raziskovanjem želimo spodbujati razvoj učenčevega divergentnega mišljenja in s tem vplivati na razvoj njegove ustvarjalnosti. V prvem delu raziskave nas je zanimala obstoječa praksa učiteljev razrednega pouka o poučevanju mešanja barv (pigmentov); uporaba učnih metod, načini ocenjevanja in povezovanje snovi o mešanju barv pigmentov z drugimi predmeti. Ugotovili smo, da le malo učiteljev razrednega pouka uporablja eksperimente, s katerimi je možno poučevanje mešanja barv (pigmentov). Tisti učitelji, ki so odgovorili, da eksperimente pri obravnavani vsebini uporabljajo, so našteli zelo malo različnih eksperimentov. Ugotovili smo tudi, da učitelji pouka z raziskovanjem pri obravnavi te teme ne uporabljajo. V drugem delu magistrskega dela smo želeli ugotoviti, koliko različnih eksperimentov, ki se nanašajo na mešanje barv (pigmentov), lahko najdemo v tiskani poljudnoznanstveni literaturi in na svetovnem spletu, kakšna je njihova kvaliteta in katere eksperimente lahko nadgradimo tako, da jih predelamo v preproste raziskovalne dejavnosti. Predstavili smo 21 eksperimentov, katerih vir smo našli v poljudnoznanstveni literaturi, in 5 eksperimentov, katerih vir smo našli na svetovnem spletu. Ugotovili smo, da lahko vse predstavljene eksperimente predelamo v preproste raziskovalne dejavnosti. Naravoslovni eksperimenti pri pouku likovne vzgoje služijo predvsem kot metoda za posredovanje vsebine in ne nadomeščajo samostojnega likovnega raziskovanja skozi likovno izražanje učencev, ki ga predvideva učni načrt za likovno vzgojo. Glede na izsledke raziskave in ugotovitev na podlagi zbranih in preizkušenih eksperimentov menimo, da bo magistrsko delo v pomoč učiteljem, ki želijo v svoje poučevanje vnesti nove, zanimive pristope medpredmetnih povezav med likovno vzgojo in naravoslovjem.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:eksperiment
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Leto izida:2019
PID:20.500.12556/RUL-106384 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:12324681 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:27.03.2019
Število ogledov:718
Število prenosov:89
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:The analysis of experiments in teaching mixing colours (pigments) in the first and the second triennial of primary school
Izvleček:
Some of the research shows that pupils' interest in natural science is decreasing. Art and natural science cross curriculum lessons on teaching mixing colours content can be interesting and attractive to pupils. In this way, the pupils’ interest in natural science can be increased and some art goals also achieved. Inquiry learning where different experiments are carried out stimulate pupils’ divergent thinking and creativity. In the first part of this research, we explore the existing teachers’ practices on teaching mixing colours content, the use of teaching methods, ways of assessment and planning of cross-curricular lessons. We have discovered that only few teachers use such experiments. Those teachers who use these experiments were able to enumerate only a few of them. We have established that many teachers do not use inquiry learning for such content. The second part of the thesis tries to establish the number and quality of experiments on teaching mixing colours content in literature and on the internet and how they can be related to different activities. We have introduced 21 experiments found in literature and 5 from internet sources. All presented experiments can be transformed into simple inquiry activities. These natural science experiments introduced to art lessons represent a method to mediate the content. They do not replace independent art inquiry expressed by the pupils’ creativity, which is described in the curriculum. The results of our research can help those teachers who wish to introduce new, interesting approaches to cross-curricular art and natural science inquiry learning.

Ključne besede:experiment

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj