izpis_h1_title_alt

Pojem potujitvenega efekta pri ruskih formalistih in Brechtu : diplomsko delo
ID Semič, Eva (Avtor), ID Vrečko, Janez (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (510,81 KB)
MD5: B61910D135D067E065A55B7113E2395F

Izvleček
Diplomsko delo se ukvarja s pojmom potujitvenega efekta pri ruskih formalistih in Bertoltu Brechtu. Pojem potujitvenega efekta prvi vpelje v svojo teorijo Viktor Šklovski, vodilni član ruskih formalistov. Pojem potujitvenega efekta ruski formalisti povezujejo z umetniškostjo, z lastnostjo, ki loči umetniški tekst od neumetniškega. Potujitveni efekt namreč povzroči, da vsakodnevno zaznavo predmeta ali dogodka, ki je v naši zavesti že avtomatizirana, postavi v nov kontekst in jo s tem potuji. Vsakodnevna zaznava se tako preko potujitve spremeni v umetniško zaznavo, ki je temelj umetniškosti. Pojem potujitvenega efekta od ruskih formalistov prevzame Bertolt Brecht. Vendar Brecht potujitvenega efekta ne uporabi v namen vzbujanja umetniškosti, ampak mu služi kot spodbuda k družbenokritičnosti posameznika. Preko potujitvenega efekta lahko Brecht na gledališkem odru pokaže družbene odnose izven vsakodnevnih običajnih kontekstov ter s tem omogoči gledalcu, da do družbenih odnosov in dogodkov ohrani distanco, s tem pa tudi kritičnost, ki je potrebna za družbene spremembe.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:ruski formalizem, epsko gledališče, potujitveni učinek, diplomsko delo
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:[E. Semič]
Leto izida:2015
Št. strani:25 str.
PID:20.500.12556/RUL-104508 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:82.0:792.01Brecht B.
COBISS.SI-ID:58349666 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:08.10.2018
Število ogledov:2406
Število prenosov:548
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Izvleček:
The diploma thesis researches the term defamiliarization effect with Russian formalists and Bertolt Brecht. The term defamiliarization effect was first introduced into his theory by Victor Shklovsky, the leading member of Russian formalists. The term defamiliarization effect Russian formalists connect with artistry, with a characteristic, which separates an artistic text from a non-artistic one. Defamiliarization effect causes that our everyday perception of an object or event, which is automatized in our consciousness, is put into a new context and therefore defamiliarize it. Everyday perception changes into an artistic perception with defamiliarization, which is a foundation of artistry. The term of defamiliarization effect is taken over by Bertolt Brecht from Russian formalists. Even though Brecht does not use defamiliarization effect to cause artistry but to encourage socially critical thinking of an individual. With defamilarization effect, Brecht can show social relationships on stage and with that enables that the spectator keeps his distance to social relationships and events, as well as criticism, which is needed for social changes.


Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj