izpis_h1_title_alt

Odnos študentov in visokošolskih učiteljev pedagoških fakultet do obravnave teme mavričnih družin : magistrsko delo
ID Komočar, Neja (Avtor), ID Razpotnik, Špela (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/5395 Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Magistrsko delo raziskuje odnos študentov in visokošolskih učiteljev vseh treh pedagoških fakultet v Sloveniji do obravnave teme mavričnih družin. Glede na to, da gre za aktualno temo, ki pa je v slovenskem prostoru še vedno povezana z nelagodjem, se magistrska naloga osredotoča na to, kako se ta tematika odpira v visokošolskem prostoru ter kako so z njo seznanjeni bodoči učitelji in ostali pedagoški delavci. Teoretični del obravnava dve temeljni področji: mavrične družine ter obravnavo teme mavričnih družin v šolskem prostoru, na podlagi do sedaj že opravljenih raziskav o mavričnih družinah. V empiričnem delu so opisani izsledki kvantitativne raziskave, v kateri je sodelovalo 184 študentov in visokošolskih učiteljev vseh treh pedagoških fakultet v Sloveniji. Rezultati kažejo, da se tako študentje kot tudi visokošolski učitelji zavedajo pomembnosti, da se slednji s to tematiko seznanijo na vseh študijskih smereh pedagoških fakultet. Študentom je tema zanimiva in bi si o njej želeli več informacij, saj kljub obravnavanju te teme pri enem ali več predmetih, menijo, da imajo premalo informacij in znanja o mavričnih družinah. Skoraj 70 % vprašanih visokošolskih učiteljev meni, da jim predmet omogoča obravnavo teme mavričnih družin, vendar skoraj polovica anketirancev na predavanjih mavričnih družin ne omenja. Glavno oviro za to vidijo v tem, da tema ni vključena v učni načrt predmeta, ki ga poučujejo. Tisti visokošolski učitelji, ki temo obravnavajo, jo vključujejo v del predavanj tako, da s študenti o njej diskutirajo oziroma razpravljajo o medsebojnih stališčih. Raziskava zapolnjuje vrzel v raziskovanju odnosa do mavričnih družin v visokošolskem prostoru in prinaša uporabno vrednost tako za študente kot tudi visokošolske učitelje, saj ugotavlja, katerih veščin in znanj študentom primanjkuje, da bodo lahko kot bodoči učitelji in ostali pedagoški delavci naslavljali temo mavričnih družin in premagovali ovire, ki se v zvezi s tem pojavljajo. Prav tako pa opozarja na samo pomembnost tematike, še posebej v šolskem prostoru.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:mavrične družine, študenti, visokošolski učitelji, visokošolski prostor
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik:[N. Komočar]
Leto izida:2018
Št. strani:93 str.
PID:20.500.12556/RUL-104349 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:316.362.34(043.2)
COBISS.SI-ID:12153161 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:09.10.2018
Število ogledov:1641
Število prenosov:249
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Attitudes of students and lecturers of the faculties of education towards addressing rainbow families
Izvleček:
This master's thesis explores the attitudes of students and lecturers, from all three Slovenian Faculties of Education, towards discussing the topic of rainbow families. Considering the fact that this is a current topic still associated with discomfort in Slovenia, this master’s thesis focuses on how the topic is discussed in the field of higher education, and how well acquainted future teachers and other educational workers are with it. The theoretical part discusses two fundamental areas: rainbow families and discussing the topic of rainbow families in schools by emphasizing the already made research on rainbow families. The empirical part describes the findings of a quantitative research, involving a total of 184 students and lecturers from all three Faculties of Education in Slovenia. The results show that both students and lecturers are well aware of the importance of familiarizing students of all study programs with this topic. Students find the topic interesting and would like to obtain further information regarding it, because even though this topic has been addressed in one or more subjects, they believe they lack information and knowledge concerning rainbow families. Nearly 70% of lecturers involved in the study, believe that their course allows discussion of rainbow families, but almost half of them do not mention this topic in their lectures. The main obstacle is believed to be the fact that this topic is not included in the curriculum of the course they are teaching. Those lecturers who discuss this topic, most frequently incorporate it as part of their lectures where they discuss and debate various views with their students. The research fills the gap in exploring the attitudes towards the topic of rainbow families in the field of higher education, and brings an applicable value both for students and lecturers, as it determines which skills and knowledge students lack, so that as future teachers and other educational workers they will be able to address the topic of rainbow families and overcome any obstacles that may appear. Moreover, the research draws attention to the importance of this topic, especially in the school environment.

Ključne besede:family, attitude, družina, stališče

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj