izpis_h1_title_alt

Dialog ob sodobnih umetniških praksah kot povod za proaktivno reševanje naravovarstvenih problemov v vrtcu : diplomsko delo
ID Lederer, Eva (Avtor), ID Torkar, Gregor (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu, ID Podobnik, Uršula (Komentor)

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/5270 Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
V diplomskem delu sem zasnovala trodelni interdisciplinarni projekt, katerega izhodišče je razumevanje umetnosti kot ideje in narave kot vrednote. V teoretičnem delu sta ločeno predstavljeni ključni področji diplomskega dela – varovanje narave ter sodobna umetnost. Opisa vključujeta splošne podatke ter usmeritve dela vzgojitelja na dotičnem področju. Predstavljeno je tudi medpodročno povezovanje ter konkretni razlogi in načini povezovanja področja umetnosti ter narave. V drugem delu je predstavljena kvalitativna raziskava. Vključuje delno strukturirane intervjuje ob umetniških delih, ki naslavljajo naravovarstveno tematiko, skupinski pogovor in poustvarjalno dejavnost. Ugotavljala sem, kako se predšolski otroci odzivajo na dela sodobne umetnosti, ki naslavljajo naravovarstvene probleme, ali ta sporočila prepoznajo, razumejo ter kako bodo uporabljena dela, otroke spodbudila k poustvarjalni dejavnosti kot načinu zavedanja in naslavljanja naravovarstvenih problemov. Ugotovila sem, da je izvedeni način dela učinkovit pristop za spodbujanje proaktivne naravnanosti otrok za reševanje naravovarstvenih problemov v vrtcu. Otroci se na dela sodobne umetnosti pozitivno odzovejo, razumejo sporočilo umetnika, izrazijo lastne ideje ter so pripravljeni sodelovati v poustvarjalni dejavnosti. Ključno vlogo pri doseganju omenjenega je imel dialog, skozi katerega otroku sistematično približamo problematiko in preverjamo razumevanje, premišljena izbira del in prilagajanje izvajanja predhodnim izkušnjam.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:varstvo narave, sodobna umetnost, interdisciplinarnost, dialog, vrtec
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik:[E. Lederer]
Leto izida:2018
Št. strani:57 f.
PID:20.500.12556/RUL-104120 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:373.2(043.2)
COBISS.SI-ID:12112201 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:10.12.2018
Število ogledov:1286
Število prenosov:291
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:A dialog about contemporary arts as a cause for pro-active solving of nature conservancy problems in kindergarten
Izvleček:
In my thesis I have designed a three-part interdisciplinary project, which expose art as an idea and nature as a value. In theoretical part are represented both key areas of the study – nature conservation and contemporary art. Both descriptions are including general information and implications for preschool teachers. Theoretical part also includes description of interdisciplinary approach, with explained purpose of this kind of pedagogical approach and methods how to connect art and nature in kindergarten are described. Qualitative research was used in empirical part. It includes semi-structured interviews about the work of contemporary art authors, who addressed nature conservation issues. This was followed by group discussion and, finally, creative activity by children. I was trying to explore, how children respond to work of contemporary art addressing nature conservation problems, whether they recognize and understand these messages and how selected works encourage children to start their creative activity as a way of raising awareness about nature protection problems. In my conclusions I explain why that this can be an effective approach to encourage proactive behavior of preschool children in solving nature protection problems. Participating children responded positively to selected works of contemporary art, they have (with my help) understood the authors message, they also got inspiration, ideas and were also motivated to be part of the following creative activity. I have noticed that the key to reaching these is a dialog, through which topic is systematically represented to children and their understanding can be evaluated. Secondly, thoughtful selection of appropriate works of contemporary and awareness of childrens’ perceptions are also cruical.

Ključne besede:pre-school education, environmental protection, art, predšolska vzgoja, varstvo okolja, umetnost

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj