izpis_h1_title_alt

Simuliranje prometnih zgostitev na avtocestah
ID ČOPI, ŠPELA (Avtor), ID Lebar Bajec, Iztok (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu, ID Demšar, Jure (Komentor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (360,37 KB)
MD5: 5F696C13E76D2852A9E43DD92A8EC0EC

Izvleček
Čas je v svetu pomembna vrednota. Ker ljudje na cestah preživimo veliko časa, smo se v diplomski nalogi odločili analizirati in vizualno prikazati vpliv menjave voznih pasov na avtocesti na čas potovanja vozil. V ta namen smo izdelali simulacijo smernega vozišča dvopasovne avtoceste in s pomočjo si\-mu\-lacije pridobili podatke o časih vožnje za tipične dnevne sestave prometa. Izkazalo se je, da pravilna uporaba voznega pasu pozitivno vpliva na čas potovanja vozil. Vpliv se razlikuje glede na hitrost vozil in gostoto prometa. Čas potovanja se krajša z redčenjem prometa in z višanjem hitrosti vozil, naj\-krajši je pri najredkejši sestavi prometa in pri najhitrejši skupini vozil. Do optimalnih oziroma najkrajših časov potovanja pride, ko se počasnejša vozila zadržujejo pretežno na osnovnem pasu, hitrejša vozila pa na prehitevalnem voznem pasu. Poleg tega se morajo vozila učinkovito razvrščati po hitrosti. Da povzamemo, upoštevanje prometnega predpisa o menjavah pasov je priporočljivo, saj poleg varnosti in drugih prednosti, omogoča tudi krajši čas potovanja.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:avtocesta, simulacija, menjava pasov, čas vožnje
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Organizacija:FRI - Fakulteta za računalništvo in informatiko
Leto izida:2018
PID:20.500.12556/RUL-103190 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:14.09.2018
Število ogledov:1238
Število prenosov:337
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Simulating highway traffic congestions
Izvleček:
In nowadays fast world time is of great importance. Since people spend large amounts of time on road, we decided to analize and visualy present influence of correct lane changing on motorway on travel time. For diploma we made simulation of carriageway of two-lane motorway, with which we gained data about travel time for units of typical daily traffic. The results show that correct lane changing is relevant, moreover it decreases travel time. Impact depends on traffic density and vechile speed. Highest decreasement is noticeable at lowest traffic density unit and at group of fastest vechiles. To reach optimal (shortest) travel time most slow vechiles must be situated on default lane and most faster vechiles on over-taking lane. Furthermore, also good sorting according to speed decreases time. To sum up, it is recomended to abide line changing rule. Beside in saftey and other advantages we benefit also in smaller time consumption.

Ključne besede:highway, simulation, lane-change, travel time

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj