izpis_h1_title_alt

Gluhota in nadarjenost
ID Novšak Brce, Jerneja (Avtor), ID Kogovšek, Damjana (Avtor)

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://pefprints.pef.uni-lj.si/5000/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
V zadnjem času se vse več raziskovalcev posveča nadarjenim otrokom s primanjkljaji na različnih področjih oz. s tistimi, ki imajo posebne vzgojno izobraževalne potrebe. Za te otroke se v tuji literaturi uporabljajo izrazi kot npr.: "twice exceptional, double exceptional, uniquely gifted, ipd." Cilj tovrstnih raziskav je največkrat usmerjen v ugotavljanje in dokazovanje močnih področij in ugotavljanje nadarjenosti otrok s primanjkljaji na posameznih področjih. Raziskave povezane z gluhoto in nadarjenostjo so zelo redke, še posebej zaradi nizke incidence te skupine in s tem povezanih metodoloških izzivov. Mnogokrat je nadarjenost zakrita s primanjkljajem, kar predstavlja veliko oviro pri odkrivanju nadarjenosti. Ocena pogostosti pojavljanja nadarjenih gluhih in naglušnih otrok se giblje med 3 % do 5 % v populaciji oseb s posebnimi potrebami. Ameriški nacionalni inštitut o gluhoti in drugih komunikacijskih motnjah (NIDCD - National Institute on Deafness and Other Communication Disorders) navaja podatke, da obstaja 0,5 % nadarjenih gluhih otrok v celotni populaciji otrok. Nadarjeni gluhi in naglušni imajo različne potrebe, zato potrebujejo prilagojeno izobraževanje in obravnavo, še posebej dejavnosti, v katerih se bodo lahko izrazili in kjer bo lahko njihov primanjkljaj prepoznan kot odlika ali izjemnost.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:gluhi
Vrsta gradiva:Poročilo s konference
Tipologija:1.06 - Objavljeni znanstveni prispevek na konferenci (vabljeno predavanje)
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Leto izida:2017
Št. strani:99-106
PID:20.500.12556/RUL-100150 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:11940681 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:12.03.2018
Število ogledov:1262
Število prenosov:222
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Deafness and giftedness
Izvleček:
Lately, more and more researchers write about gifted children with disabilities in various fields, about those who are gifted and also have special educational needs. For these children, in foreign literature, terms such as ‘’twice exceptional, double exceptional, uniquely gifted’’ are used. The aim of this kind of research is mostly focused on identifying and proving strong areas, and identifying the talent of children with special needs. Researches related to deafness and giftedness are rare, especially due to the low incidence of this group and the related methodological challenges. Often, giftedness is obscured by a disability, which is a major obstacle to discovering talent. The occurrence of gifted deaf and hard of hearing children varies between 3 % and 5 % in the population of persons with special needs. National Institute of Deafness and Other Communication Disorders (NIDCD) states that there are 0.5% of talented deaf children in the entire population of children. Talented deaf and hard of hearing people have different needs, so they need appropriate education and treatment, and such activities in which they will be able to express themselves and where their disability can be recognized as an extraordinariness.

Ključne besede:deaf

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj