izpis_h1_title_alt

Tehnika prikritih dvojic : primerjava in kritično ovrednotenje dveh poskusov
Bitenc, Maja (Avtor)

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://zdjp.si/sl/docs/annales/sociologia/n24-2/bitenc-01.pdf Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
V raziskavi smo v dveh poskusih s tehniko prikritih dvojic med dijaki idrijske in ljubljanske gimnazije ugotavljali stališča do knjižnega pogovornega jezika oziroma narečja in vpliv metodologije na dobljene odgovore. V drugem od dveh zaporednih člankov je predstavljen drugi poskus z rezultati, statistična primerjava rezultatov obeh poskusov in kritično ovrednotenje raziskave. Rezultati kažejo, da uporabljena jezikovna zvrst vpliva na oceno govorca: pri uporabi narečja je bila govorka v povprečju višje ocenjena pri solidarnostnih, pri uporabi knjižnega jezika pa pri statusnih lastnostih, razlike se kažejo kot statistično pomembne. Kljub kritičnim metodološkim pomislekom spoznanja osvetljujejo stereotipno vrednotenje govorcev posameznih zvrsti in lahko pomagajo pojasniti sociolingvistična razmerja med njimi.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:slovenščina, slovenska narečja, knjižni pogovorni jezik, jezikovna stališča, socialna psihologija, gimnazijci, Ljubljana, Idrija
Vrsta gradiva:Delo ni kategorizirano (r6)
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:2014
Založnik:Centro di ricerche scientifiche della Repubblica di Slovenia
Št. strani:str. 319-330
Številčenje:Letn. 24, št. 2
UDK:811.163.6'27'282:316.6(497.4)
ISSN pri članku:1408-5348
COBISS.SI-ID:56367970 Povezava se odpre v novem oknu
Število ogledov:768
Število prenosov:159
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
 
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
:
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Gradivo je del revije

Naslov:Annales
Skrajšan naslov:Ann, Ser. hist. sociol.
Založnik:Zgodovinsko društvo za južno Primorsko, Znanstveno raziskovalno središče Republike Slovenije, Societá storica del Litorale, Centro di ricerche scientifiche della Repubblica di Slovenia, Science and Research Centre of the Republic of Slovenia
ISSN:1408-5348
COBISS.SI-ID:71952128 Povezava se odpre v novem oknu

Sekundarni jezik

Jezik:Italijanski jezik
Izvleček:
I due esperimenti con la tecnica del matched-guide sono stati effettuati tra studenti di due scuole secondarie, in Idria e Lubiana, con lo scopo di identificare le diverse attitudini tra la Sloveno parlato standard e uno dei dialetti sloveni, e determinare l'influenza della metodologia sulle risposte. Nel secondo articolo, il secondo esperimento è presentato insieme ad una comparazione statistica dei risultati di entrambi gli esperimenti e una valutazione critica della ricerca. I risultati mostrano come lo speaker usato nell'esperimento è stato mediamente valutato meglio nello status-stressing quando ha usato lo sloveno standard, e nel solidarity-stressing quando ha usato il dialetto, con differenze statisticamente significative Nonostante alcune deficienze metodologiche, i risultati mostrano una valutazione stereotipica degli speaker di differenti tipi e aiuta a spiegare le relazioni sociolinguistiche tra loro


Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj