izpis_h1_title_alt

Nekateri vidiki uporabnosti dihalnih strategij v vzgojno-izobraževalnem delu
Cerar, Katarina (Avtor)

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://www.dlib.si/details/URN:NBN:SI:doc-NU0HOL1D Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Eden od temeljnih ciljev sodobnih vzgojno-izobraževalnih procesov je naučiti učence učinkovito in kritično misliti (Rupnik Vec, 2010; Peklaj idr., 2009). Kritičnost v mišljenju je osnova številnih kompetenc, ki naj bi jih razvili mladi v času šolanja. Sodobna pedagoška praksa v Evropski uniji je usmerjena k izpolnjevanju te nove vloge in naloge: ustvarjanje kritičnih mislecev (Uradni list EU, 2006). Raziskave kažejo, da je razvoj kompetenc učencev močno odvisen od njihovega zaznavanja kompetentnosti učitelja (Peklaj idr., 2009). Če naj učitelji razvijajo sposobnost kritičnega mišljenja pri učencih, bi morali to sposobnost tudi sami nenehno razvijati. Že obstoječa konceptualna orodja (Rupnik Vec, 2006), s katerimi je mogoče razvijati kapaciteto kritičnega mišljenja, bi se lahko dopolnjevala s strategijami, ki vključujejo usmerjanje in zaznavanje dihanja (dihalne strategije). Kineziološka znanost bi lahko nastopala kot tisto znanstveno področje, ki bi omogočilo razvoj ustreznih oblik dihalnih strategij in metod, primernih za uporabo v vzgojno-izobraževalnem delu .

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:šport, kritično mišljenje, samorefleksija, dihalne vaje, meditacija, edukacija
Vrsta gradiva:Delo ni kategorizirano (r6)
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:FŠ - Fakulteta za šport
Leto izida:2013
Založnik:Fakulteta za telesno kulturo
Št. strani:str. 12-19
Številčenje:Letn. 61, št. 1/2
UDK:796.01:612.2
ISSN pri članku:0353-7455
COBISS.SI-ID:4356785 Povezava se odpre v novem oknu
Število ogledov:680
Število prenosov:253
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
 
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
:
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Gradivo je del revije

Naslov:Šport
Skrajšan naslov:Šport
Založnik:Zveza telesnokulturnih organizacij Slovenije, Fakulteta za telesno kulturo
ISSN:0353-7455
COBISS.SI-ID:198172 Povezava se odpre v novem oknu

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Izvleček:
One of the fundamental objectives of modern educational process is to teach students to think critically and effectively (Rupnik Vec, 2010, Peklaj et al.,2009). Critical thinking is the basis for many key competences that shouldbe developed by the young people during their compulsory education and training. Modern teaching practice in the European Union aims to fulfill these new role and task: creating critical thinkers (Uradni list EU, 2006). Research shows that students' competence development is highly dependent on their perception of their teacherćs competence (Peklaj et al., 2009). If teachers are to develop critical thinking skills in theirs students, this ability should be continuously developed by themselves. Existing conceptual tools (Rupnik Vec, 2006), which can be used to develop critical thinking capacity could be complemented by strategies that include controlling and detection of breathing (respiratory strategy). Kinesiological science could act as a scientific field, which would allow the development of appropriate forms of respiratory strategies and methods that would be suitable for use in educational work.

Ključne besede:critical thinking, self-reflection, education, meditation, breathing exercises

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj