izpis_h1_title_alt

Generiranje in reševanje sudokuja : diplomsko delo
ID Tuma, Katja (Avtor), ID Šter, Branko (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://eprints.fri.uni-lj.si/2662/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
V diplomskem delu so raziskani različni pristopi in algoritmi generiranja, ocenjevanja ter reševanja sudoku mreže. Cilj je ugotoviti, kateri pristopi in algoritmi so za posamezen del programa bolj učinkoviti ter kako se med seboj razlikujejo. Matematična uganka sudoku je neke vrste latinski kvadrat, katerega lastnosti narekujejo obliko rešitve problema ter posledično število možnih rešitev problema. Generiranje mrež lahko poteka na dva nasprotna si načina: generiranje s polnenjem prazne mreže ter generiranje z brisanjem vrednosti iz polne mreže. Generiranje mreže je s strani računalnika podoben problem kot reševanje mreže. Ocenjevanje težavnostne stopnje mreže je delikaten problem, saj je potrebno upoštevati tudi načine človeškega reševanja. S pomočjo prebrane literature in programske rešitve sem tekom diplomskega dela potrdila ugotovitve o časovni zahtevnosti reševanja sudoku mrež ter uporabnosti ocenjevanja težavnostne stopnje mreže s pomočjo entropije.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:latinski kvadrat, sudoku, generator, reševalnik, ocenjevalnik, računalništvo, računalništvo in informatika, univerzitetni študij, diplomske naloge
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:FRI - Fakulteta za računalništvo in informatiko
Založnik:[K. Tuma]
Leto izida:2014
Št. strani:50 str.
PID:20.500.12556/RUL-68830 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:793.2/.8:004(043.2)
COBISS.SI-ID:10768724 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:10.07.2015
Število ogledov:1170
Število prenosov:194
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Generating and solving Sudoku puzzles
Izvleček:
The thesis explores different approaches and algorithms for generating, grading and solving the sudoku grid. The aim of the thesis is to determine which approaches and algorithms are more efficient and how they differ from each other. Mathematical puzzle sudoku is a kind of Latin square, features of which dictate the form of a solution and, consequently, the number of possible solutions to the problem. Generating grids can be done in two opposite ways: generating with filling an empty grid and generating with deleting values from a full grid. Generating a grid is from a computer's perspective similar to solving one. Determining the difficulty level of a grid is a delicate problem, since it is necessary to consider human techniques of solving sudoku. With the help of listed literature and software solution I confirm, during the thesis, the findings on time complexity of solving sudoku grids and usefulness of grading sudoku grids by using information entropy.

Ključne besede:latin square, sudoku, generator, solver, grader, computer science, computer and information science, diploma

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj