izpis_h1_title_alt

Kognitivni stil odvisnost - neodvisnost od polja in uspešnost fantov in deklet pri matematiki
Peklaj, Cirila (Avtor)

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://www.dlib.si/details/URN:NBN:SI:DOC-7FHYI6QG Novo okno

Izvleček
Različne študije kažejo pomembnost kognitivnega stila kot načina strukturiranja in procesiranja informacij in njegovega vpliva na učenje. V raziskavi smo skušali ugotoviti odnos med kognitivnim stilom odvisnost - neodvisnost od polja in rezultati pri učenju matematike. 150 učencev petega inosmega razreda osnovne šole je reševalo teste iz matematike in Skupinski test vključenih figur (GEFT). Izračunana je bila dvosmerna analiza variance: rezultati na matematičnem testu znanja s spolom in odvisnostjo - neodvisnostjo od polja ter šolske ocene s spolom in odvisnostjo - neodvisnostjo od polja. Rezultati kažejo, da imajo v osmem razredu učenci, neodvisni od polja, boljše rezultate na testu znanja iz matematike kot učenci,odvisni od polja. Boljše šolske ocene pa imajo učenci, neodvisni od polja, kot učenci odvisni od polja, v petem in osmem razredu. Rezultati kažejo, da je pri poučevanju matematike potrebno upoštevati to dimenzijo kognitivnega funkcioniranja, zlasti pri strukturiranju in organiziranju učnih materialov in situacij.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:uspešnost, pedagoška psihologija, matematika, kognitivni stil
Vrsta gradiva:Delo ni kategorizirano (r6)
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:1992
Založnik:Društvo psihologov Slovenije
Št. strani:str. 20-24
Številčenje:Vol. 1, no. 1
UDK:37.015.3:372.851
ISSN pri članku:1318-1874
COBISS.SI-ID:409431 Povezava se odpre v novem oknu
Število ogledov:735
Število prenosov:25
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
 
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
:
Objavi na: Bookmark and Share

Gradivo je del revije

Naslov:Psihološka obzorja
Založnik:Društvo psihologov Slovenije
ISSN:1318-1874
COBISS.SI-ID:3084808 Novo okno

Sekundarni jezik

Jezik:Slovenski jezik
Izvleček:
Different studies indicated the importance of cognitive style as a way of structuring and processing information and its influence on pupils learning. Astudy was conducted to investigate the relationship between field dependence - independence and performance in school at matematics. The Group Embadded Figure Test (GEFT) and matematics test were applied to 150 pupils in a grades 5 and 8 of primary school. Two way ANOVA's were calculated: scores on mathematics tests by sex and field dependence - independence; school marks by sex and field dependence - independence. The results indicated that field independent pupils performed better on mathematics tests than field dependent pupils on eight level, but field independent pupils earned better marks than field dependent on fifth and eight grade. These results indicate a need to take into account this dimension of cognitivefunctioning in teaching mathematics, specially at organising and structuring learning materials and situations.


Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj