izpis_h1_title_alt

Poslušanje kot učni cilj, vsebina in metoda v učbenikih za štiriletne srednje šole
Vogel, Jerica (Avtor)

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://www.dlib.si/details/URN:NBN:SI:doc-WHF8Y4E2 Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
V zadnjih destletjih se je v jezikovni didaktiki uveljavilo prepričanje, da je temeljni cilj pouka materinščine razvita sporazumevalna zmožnost. Ker je sporazumevanje širok pojem, ki zaobseže tako tvorjenje kot sprejemanje besedil, je bilo vse pogosteje slišati zahteve, da je treba pri pouku materinščine pozornost nameniti ne samo pisanju, branju in govorjenju, temveč tudi poslušanju. Poslušanje in njegovo razvijanje sta bila doslej v teoriji in praksi najbolj zapostavljena, zato v prvem delu članka prevzemamo sodobne psiholingvistične opredelitve in nekatere značilnosti te sporazumevalne dejavnosti, v drugem - osrednjem - delu pa ob analizi srednješolskih učbenikov ugotavljamo, kako so se znanstvena spoznanja uveljavljala in udejanjala pri pouku slovenskega jezika od 70. let dalje.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:književna didaktika, poslušanje, učni cilj, metode, učbeniki, srednje šole
Vrsta gradiva:Delo ni kategorizirano (r6)
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:2001
Založnik:Slavistično društvo Slovenije
Št. strani:str. 273-286
Številčenje:Letn. 46, št. 6
UDK:371.3:811.163.6'271.16
ISSN pri članku:0021-6933
COBISS.SI-ID:15951458 Povezava se odpre v novem oknu
Število ogledov:336
Število prenosov:78
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
 
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
:
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Gradivo je del revije

Naslov:Jezik in slovstvo
Skrajšan naslov:Jez. slovst.
Založnik:Slavistično društvo Slovenije
ISSN:0021-6933
COBISS.SI-ID:746756 Povezava se odpre v novem oknu

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Listening as a teaching objective, content and method in textbooks for four-year secundary schools
Izvleček:
Contemporary language teaching theory recognises communivative competence as the primary target in mother tongue teaching. As communication is a very broad concept including both production and reception of texts, there has been a growing demand to pay specific attention in mother tongue classes not only to writing, reading, and speaking but also to listening. In the past, listening and developing listening skills have been the most neglected aspects of communication both in theory and in practice. For that reason, this article first reviews contemporary psycholinguistic definition and presents some characteristics of this communicative activity. The second - central - part of the text then analyses Slovene secondary school textbooks to see how contemporary linguistic views have been finding their way into Slovene language teaching from 1970s on.


Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj