izpis_h1_title_alt

"Quale tristinità?": glasovi in odmevi iz italijanskega Trsta
Pizzi, Katia (Avtor), Troha, Vera (Prevajalec)

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://www.dlib.si/details/URN:NBN:SI:DOC-0I5L56Z0 Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Prispevek se osredotoča na italijanski Trst in na kar se le da obširen korpus sočasne tržaske pesniške produkcije, da bi tako razprl pogled na Kosovela "od zunaj". Posebno pozornost sem posvetila futuristični avantgardi: Marinetti, vodja italijanskih futuristov, je v Trstu videl futuristično mesto par excellence, prve futuristične soareje pa so v Gledališču Rosetti prirejali med leti 1909 in 1910. Futurizem je privlačil veliko skupino lokalnih umetnikov, med katerimi je nekatere (Carmelicha in Černigoja) Kosovel celo osebno poznal ali pa so mu bili blizu. Podobno velja za pesnika Sanzina in Milettija, ki sta se navdušeno predajala futurističnim jezikovnim eksperimentom in narodnostnim oziroma nacionalističnim tendencam futurističnega gibanja. V kontekstu tržaske poezije je prav tako izredno pomemben narodnostno obarvan tip romantične poezije: komparativistična obravanava je ravno zato zajela tudi Slataperjev vitalistični pristop k skalnatemu Krasu izpred začetka prve svetovne vojne. V tržasko kulturno pokrajino dvajsetih in tridesetih let 20. stoletja pa sodi tudi nacionalistična poezija, ki se je pogosto uradno spogledovala s fasističnim režimom (Cambon, Corraj, Alma Sperante). Prispevek skratka osvetljuje dobršen del poezije v italijanščini, ki je nastajala v razburkanem, a v veliki meri sovražnem tržaskem kulturnem okolju, in na ta način ponuja bolj kot ne implicitno oceno o Kosovelovem mestu v kontekstu evropske avantgarde in prispevku njegove poezije k avantgardni umetnosti.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:slovenska poezija, italijanska poezija, Trst, tržaška književnost, literarna avantgarda, futurizem, literarni vplivi
Vrsta gradiva:Delo ni kategorizirano (r6)
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:2005
Založnik:Slovensko društvo za primerjalno književnost
Št. strani:Str. 103-114, 239-249
Številčenje:28, posebna
UDK:821.131.1.09-1(450.361)"1900/1920":821.163.6.09-1 Kosovel S.
ISSN pri članku:0351-1189
COBISS.SI-ID:30128738 Povezava se odpre v novem oknu
Število ogledov:377
Število prenosov:114
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
 
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
:
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Gradivo je del zbornika

Naslov:Kosovelova poetika
COBISS.SI-ID:29804898 Povezava se odpre v novem oknu

Gradivo je del revije

Naslov:Primerjalna književnost
Skrajšan naslov:Primer. književ.
Založnik:Slovensko društvo za primerjalno književnost
ISSN:0351-1189
COBISS.SI-ID:8744704 Povezava se odpre v novem oknu

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:'Quale triestinità?': voices and echoes from Italian Trieste
Izvleček:
In focusing on Italian Trieste and, in particular, on as large as possible a corpus of Triestine poetry contemporary with Kosovel, my paper provides a perspective that is entirely peripheral and "exterior". Special attention is paid to the Futurist avant-garde: the Futurist leader Marinetti considered Trieste as Futurist city par excellence and the first Futurist soirees took place at Teatro Rossetti between 1909 and 1910. Futurism attracted a large group of local artists, some of whom (e.g. Carmelich and Cernigoj) were personally known by and became close to Kosovel, including the poets Sanzin and Miletti, who enthusiastically espoused Futurist linguistic experimentalism, as well as the movement's national/nationalist tendencies. Poetry of national and romantic inspiration is also of fundamental importance: Slataper's vitalist approach to the rugged Karst region, though pre-War, provides scope for comparative approaches. Nationalist poetry, much of which officially compromised with the Fascist regime (Cambon, Corraj, Alma Sperante), is equally integral to the Triestine cultural landscape of the 1920s and '30s. By shedding light on a significant portion of poetry in Italian arising from the vibrant, if largely hostile, cultural environment of Trieste, my paper invites an implicit rather than explicit assessment of Kosovel's role and contribution to the European avant-garde.

Ključne besede:Slovene poetry, Italian poetry, Trieste, literary avant-garde, futurism, literary influences

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj