izpis_h1_title_alt

Kaj vse se "skriva" v šolskih ocenah?
Marjanovič Umek, Ljubica (Avtor), Grgić, Katja (Avtor), Lešnik, Vesna (Avtor)

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://www.dlib.si/details/URN:NBN:SI:DOC-NHAH1EUH Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Kognitivni modeli razlagajo kakovost znanja oz. učno uspešnost predvsem v povezavi z učenčevimi kompetentnostmi, družinskimi in šolskimi spremenljivkami. V prvem delu prispevka podrobno analiziramo rezultate več sekundarnih analiz, izvedenih na podatkih, zbranih v okviru mednarodnih primerjalnih raziskav znanja TIMSS. Avtorji teh ugotavljajo, da lahko v vseh državah (vključenih 25 držav), razen na Nizozemskem, večji delež variabilnostimed dosežki učencev razložimo z razlikami na ravni učenca kot z razlikami na ravni šole, hkrati pa tudi, da v raziskavah uporabljene "učenčeve" in "šolske" spremenljivke pojasnjujejo relativno majhen delež celotne variabilnosti med dosežki učencev. Tovrstne ugotovitve so nas v okviruslovenske raziskave vodile k podrobnejšemu preučevanju učenčevih tako psiholoških kot družinskih spremenljivk. Te rezultate prikazujemo v drugem delu prispevka. Kažejo nam (v raziskavo so bili vključeni učenci 3. razreda osnovne šole), da lahko pojasnimo največ, to je 39% razlik med rezultati učencev na nacionalnem preizkusu znanja iz slovenščine na podlagi otrokovih govornih kompetentnosti, intelektualnih sposobnosti in izobrazbe mame ter 29% razlik med rezultati učencev na nacionalnem preizkusu znanja iz matematike z otrokovimi govornimi kompetentnostmi, intelektualnimi sposobnostmi in izobrazbo očeta.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:učna uspešnost, šolske ocene, PISA, TIMSS, OECD, nacionalni preizkusi znanja, osebnostne dimenzije, družinsko okolje, govorna kompetentnost, intelektualne sposobnosti
Vrsta gradiva:Delo ni kategorizirano (r6)
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:2006
Založnik:Slovensko društvo raziskovalcev šolskega polja
Št. strani:str. 3-26
Številčenje:Letn. 17, št. 3/4
UDK:159.9.07:371.26
ISSN pri članku:1581-6036
COBISS.SI-ID:32693602 Povezava se odpre v novem oknu
Število ogledov:673
Število prenosov:168
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
 
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
:
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Gradivo je del revije

Naslov:Šolsko polje
Skrajšan naslov:Šol. polje
Založnik:Slovensko društvo raziskovalcev šolskega polja
ISSN:1581-6036
COBISS.SI-ID:122842112 Povezava se odpre v novem oknu

Sekundarni jezik

Jezik:Neznan jezik
Izvleček:
Cognitive models explain knowledge quality or school achievement mainly in connection with pupil competences and variables of home and school environment. In the first part of the paper we closely examine the findings ofmultiple secondary analyses made on the results gathered in the international comparative TIMSS research on achievements in natural science and mathematics. The authors of this research establish that in all countries (25 countries participated), except in the Netherlands, grater proportion of interpersonal variability can be accounted for by inter-pupil rather than inter-school differences Furthermore, they conclude that measured "pupil" and"school" variables explain a relatively small proportion of total variability in pupils' achievements. Findings such as these led us to closely examine pupil variables in terms of their psychological characteristics and the quality of home environment. The results of the Slovene research are shownin the second part of the paper. Results show (the sample consisted of pupils in the 3rd year of primary school) that we can explain 39% of differences in pupils' achievements in the national knowledge assessment of the Slovene language and 29% of interpersonal variability in the mathematical knowledge measured at the national level. If we try to explain the differencesin the knowledge of the Slovene language, the best predictors are pupils' language competences, their intellectual abilities and maternal education, whereas in explaining the differences in achievements in the national assessment of mathematical knowledge the greatest predictive validityis shown by pupils' language competences, their intellectual abilities and paternal education.

Ključne besede:academic achievement, school grades, PISA, TIMSS, OECD, personality traits, home environment, verbal competence, intellectual abilities

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj