izpis_h1_title_alt

Ponovljivi tipi osebnosti v otroštvu in mladostništvu : slovenska prečna primerjava
Zupančič, Maja (Avtor), Gril, Alenka (Avtor)

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://www.dlib.si/details/URN:NBN:SI:DOC-I995TTV2 Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Pri prečnem vzorcu 4- do 14-letnih otrok in mladostnikov (N=1341) sva empirično določali individualne konstelacije petih osebnostnih dimenzij (tipe osebnosti) in preučili njihovo notranjo ponovljivost. Ciljne udeležence so s pomočjo starostno in kulturno decentriranega merskega pripomočka ocenile njihove mame, po postopku Asendorpfa in sodelavcev (2001) pa sva izločili več rešitev pri razvrščanju otrok v skupine in interpretirali najustreznejšo, ki predstavlja štiri tipe osebnosti. Povprečni tip je vklučeval posameznike (26%)s povprečno izraznostjo dimenzij vestnost, ekstravertnost, odprtost/intelekt, nevroticizem in z razmeroma visoko sprejemljivostjo. Za zadržane otroke/mladostnike (35%) so bili značilni podpovprečno nizka odprtost/intelekt, razmeroma nizka vestnost in ekstravertnost ter razmeroma visok nevroticizem. Udeležence, ki so se razvrstili v svojeglavi tip (30%), so opisovale visoka odprtost/intelekt ter (v okviru odstopanj v območju povprečja) nekoliko višja ekstravertnost in nesprejemljivost. Najmanj obsežni tip je združeval izjemno vestne, ekstravertne, odprte, čustveno stabilne in visoko sprejemljive posameznike. Povprečnemu tipu osebnosti je pripadalo več deklet kot fantov, ki so se v primerjavi z dekleti pogosteje razvrstili v svojeglavi in zadržani tip. Slednjemu so najpogosteje pripadali otroci v srednjem in poznem otroštvu, svojeglavi tip je bil najpogostejši v zgodnjem otroštvu, povprečni pa v zgodnjem mladostništvu.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:otroštvo, mladostništvo, tipi osebnosti, petfaktorski model osebnosti, starostne razlike
Vrsta gradiva:Delo ni kategorizirano (r6)
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:2006
Založnik:Društvo psihologov Slovenije
Št. strani:str. 7-29
Številčenje:Letn. 15, št. 2
UDK:159.922.7/.8:159.923
ISSN pri članku:1318-1874
COBISS.SI-ID:33649250 Povezava se odpre v novem oknu
Število ogledov:508
Število prenosov:169
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
 
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
:
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Gradivo je del revije

Naslov:Psihološka obzorja
Založnik:Društvo psihologov Slovenije
ISSN:1318-1874
COBISS.SI-ID:3084808 Povezava se odpre v novem oknu

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Replicable personality types in childhood and adolescence
Izvleček:
The present study explored individual constellations of five personality dimensions (personality types) and their internal replicability with a sample of 4- to 14-year-olds (N=1341). Employing an age and culture-decentered assessment tool the target participants were rated by their mothers and the procedure of Asendorpf et al. (2001) was followed to derive personality types. Several cluster solutions were investigated with the one representing four personality types appearing the most interpretable. The average type included individuals (26%), expressing moderate levels of conscietiousness, extraversion, openness/intellect, and neuroticism, and a relatively high level of agreeableness. The reserved children/adolescents (35%) scored below average in openness/intellect, relatively low in conscietiousness and extraversion, and they were rated relatively high for neurotocism. The wilful participants (30%) were high in openness/intellect and within the average range they appeared relatively extraverted and disagreeable. The resilient type turned out to be the least capacious as it captured extremely conscientious, extraverted, open, emotionally stable and relatively high agreeable individuals. More girls than boys were classified as average and the boys were, in comparison to the girls, more often assigned to the wilful and to the reserved personality types. The wilful type was the most common in early childhood, the reserved type membership was the most frequent in middle and late childhood, and early adolescents were the most frequently classified to the average type.

Ključne besede:childhood, adolescence, personality types, five factor model of personality, age differences

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj