izpis_h1_title_alt

Bolonjska prenova programov iz ptičje perspektive kurikularne teorije
Sešek, Urška (Avtor)

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://www.dlib.si/details/URN:NBN:SI:doc-YNNYR58D Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Članek izhaja iz prepričanja, da je bolonjska reforma priložnost za dvig kakovosti v slovenskem visokem šolstvu, vendar samo, če jo razumemo v širšem kontekstu ter kritično udejanjamo. Za to pa potrebujemo določeno mero znanja okurikulumu in kurikularnem načrtovanju, ki ponavadi precej presega posamezna predmetna področja visokošolskih učiteljev. V članku je podan kratek pregled splošne literature o kurikulumu od same definicije tega osrednjega pojma do zgodovinskega razvoja vsebin, ciljev in metod izobraževanja ter sodobnih trendov kurikularne teorije. Sledi predstavitev poglavitnih spoznanj o načrtovanju kot ključnem kurikularnem procesu, kjer se prav tako kažejo različne paradigmatsko pogojene možnosti. Posebej je predstavljena še analiza potreb kot izhodišče sodobnega kurikularnega načrtovanja, ki ga priporočajo innalagajo tudi bolonjski dokumenti. V luči podanega teoretičnega pregleda zaključek razmišlja o umestitvi bolonjske reforme v prej predstavljene kurikularne modele ter o optimalnem pristopu do le-te s pomočjo kurikularnega znanja nosilcev slovenskih visokošolskih programov.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:bolonjska prenova, kurikulum, analiza potreb, kurikularno načrtovanje, visokošolski programi, učni načrti, Slovenija
Vrsta gradiva:Delo ni kategorizirano (r6)
Tipologija:1.02 - Pregledni znanstveni članek
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:2006
Založnik:Zveza društev pedagoških delavcev Slovenije
Št. strani:str. 132-147
Številčenje:Letn. 57, št. 4
UDK:378:37.014.5
ISSN pri članku:0038-0474
COBISS.SI-ID:33366882 Povezava se odpre v novem oknu
Število ogledov:605
Število prenosov:116
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
 
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
:
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Gradivo je del revije

Naslov:Sodobna pedagogika
Skrajšan naslov:Sodob. pedagog.
Založnik:Zveza društev pedagoških delavcev Slovenije
ISSN:0038-0474
COBISS.SI-ID:761348 Povezava se odpre v novem oknu

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Izvleček:
The article is based on the belief that the Bologna reform is an opportunity to improve the quality of Slovenian higher education, but only if it is understood in a wider context and critically implemented. For this, we need a certain level of knowledge about curriculum and curricular planning taht usually moves well beyond the individual subject areas of higher education teachers. The article gives a brief overview of the general literature on the curriculum, from a definition of this central notion to the historical development of the contents, goals and methods of education, along with contemporary trends in curricular theory. This is followed by a presentation of the principal findings about planning as the key curricular process, where different paradigm-depending possibilities are also shown. There is a special presentation of the analysis of needs as the starting pointfor contemporary curricular planning, which is also recommended and imposed by the Bologna documents. In light of the theoretical overview presented, the conclusion contemplates the placement of the Bologna reform within previously presented curricular models and the optimal approach to reform by means of the curricular knowledge of the holders of Slovenian higher education programmes.

Ključne besede:Bologna reform, curriculum, curricular theory, curricular planning, analysis of needs, Slovenia

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj