izpis_h1_title_alt

Od glasbenih slovnic h kogniciji glasbe v osemdesetih in devetdesetih letih 20. stoletja : viški zgodovine računalniško podprte analize glasbe
Schüler, Nico (Avtor)

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://www.dlib.si/details/URN:NBN:SI:doc-478OCSKA Novo okno

Izvleček
Med tem, ko so se pristopi, ki so že bili postali zgodovinsko ključni - računalniško podprti analitični pristopi temelječi na statistiki in informacijski teoriji - razvijali naprej, je vrsta raziskovalnih projektov v 1980ih želela razviti nove metode računalniško podprte analize glasbe. Nekateri projekti so odkrili nove možnosti uporabe računalnika za simuliranje človeške kognicije in percepcije, opirajoč se na kognitivno muzikologijo in umetno inteligenco - področja, ki sta jih odkrivali tehnični napredek in razvoj računalniških programov. V 1990. so se začele pojavljati revolucionarnemetode analize glasbe, zlasti tiste, ki temeljijo na raziskavah umetne inteligence. Nekatere teh metod so se osredotočile bolj na zvok kakor na partituro in so prispevale, da se analiza glasbe ukvarja z vprašanji o zaznavanju glasbe. Pri nekaterih pristopih je prišlo do povezave med analizo glasbe in analizo kognicije. Prispevek ponuja prerez računalniško podprte analize glasbe v 1980ih in 1990ih, kot se le-ta navezuje na kognicijo glasbe. Razprava obravnava izbor analitičnih pristopov.

Jezik:Angleški jezik
Ključne besede:computer-assisted music analysis, music cognition, music psychology, musical grammars
Vrsta gradiva:Delo ni kategorizirano (r6)
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:2007
Založnik:Filozofska fakulteta, Oddelek za muzikologijo
Št. strani:str. 371-396
Številčenje:Let. 43, št. 2
UDK:78.01:004
ISSN pri članku:0580-373X
COBISS.SI-ID:36328546 Povezava se odpre v novem oknu
Število ogledov:276
Število prenosov:125
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
 
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
:
Objavi na: Bookmark and Share

Gradivo je del revije

Naslov:Muzikološki zbornik
Skrajšan naslov:Muzik. zb.
Založnik:Znanstvena založba Filozofske fakultete
ISSN:0580-373X
COBISS.SI-ID:16404226 Novo okno

Sekundarni jezik

Jezik:Slovenski jezik
Naslov:From musical grammars to music cognition in the 1980s and 1990s
Izvleček:
While approaches that had already established historical precedents - computer-assisted analytical approaches drawing on statistics and information theory - developed further, many research projects conducted during the 1980s aimed at the development of new methods of computer-assisted music analysis. Some projects discovered new possibilities related to using computers to simulate human cognition and perception, drawing on cognitive musicology and Artificial Intelligence, areas that were themselves spurred on by new technical developments and by developments in computer program design. The 1990s ushered in revolutionary methods of music analysis, especially those drawing on Artificial Intelligence research. Some of these approaches started to focus on musical sound, rather than scores. They allowed music analysis to focus on how music is actually perceived. In some approaches, the analysis of music and of music cognition merged. This article provides an overview of computer-assisted music analysis of the 1980s and 1990s, as it relates to music cognition. Selected approaches are being discussed.

Ključne besede:računalniško podprta analiza glasbe, kognicija glasbe, psihologija glasbe, glasbene slovnice

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj