izpis_h1_title_alt

Participacija mladih v postopku in namestitvi v izvendružinski obliki skrbi
Gregorec, Tanja (Avtor), Debeljak, Mateja (Avtor)

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://www.dlib.si/details/URN:NBN:SI:doc-TTAUQPCV Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Avtorici sta izvedli fokusno skupino s petimi mladoletniki, ki živijo v stanovanjskih skupinah, zavodu in rejniški družini, da bi ugotovili pozitivne in negativne vidike nameščanja in bivanja izven matične družine ter ocenili participacijo mladostnikov in vključevanje njihovih mnenj, interesov in potreb. Intervjuvani mladostniki so sedanje bivanje v obliki izven družinske skrbi reflektirali kot pozitivno, kot spremembo v smislu umiritve in postavitve definicije meja in kot "bolje kakor doma". V postopku nameščanja so pogrešali več informacij in podrobnejšo obrazložitev, kam odhajajo. Pri obrazložitvi so šteli odgovori, ki so bili tako pozitivni kot negativni; tako so strokovni delavci pridobivali njihovo zaupanje.Med nameščanjem niso imeli veliko prostora za izražanje želja in potreb, bili so bolj pasivni prejemniki pomoči. Večina pa jih je, glede na okoliščine, dobila možnost soodločanja in privolitve v odhod iz družine, kar doživljajo kot zelo pomembno. Pozitivna dejanja strokovnih delavcev po mnenju mladostnikov obsegajo soglasje besed in dejanj, spoštovanje dogovora, informiranje o možnostih nastanitve, trud pri delu, zavzemanje za mladostnika in zaupanje. Med bivanjem v oblikah izvendružinske skrbi si mladostniki želijo čim več samostojnosti, prostora za individualnost in nadzora nad svojim življenjem. Po njihovem mnenju v stanovanjski skupini in zavodu nimajo dovolj priložnosti za odločanje o vsakodnevnih aktivnostih oziroma odločajo tisti mladostniki v skupini, ki imajo v skupini moč. Njihovi predlogi so preredko upoštevani. Mladostnikom največ pomenita pomoč in podpora vzgojiteljev. Po njihovih besedah je dober vzgojitelj v odnosu do otrok in mladostnikov sproščen in vreden zaupanja ter ima veselje do dela. Mladostniki črpajo moč zlasti iz tega, da bodo v prihodnosti samostojni, in pričakovanja, da bodo kaj dosegli.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:perspektiva mladih, soodločanje, postopek nameščanja
Vrsta gradiva:Delo ni kategorizirano (r6)
Tipologija:1.02 - Pregledni znanstveni članek
Organizacija:FSD - Fakulteta za socialno delo
Leto izida:2007
Založnik:Fakulteta za socialno delo
Št. strani:str. 315-319
Številčenje:Letn. 46, št. 6
UDK:364.65
ISSN pri članku:0352-7956
COBISS.SI-ID:2873189 Povezava se odpre v novem oknu
Število ogledov:478
Število prenosov:119
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
 
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
:
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Gradivo je del revije

Naslov:Socialno delo
Skrajšan naslov:Soc. delo
Založnik:Fakulteta za socialno delo
ISSN:0352-7956
COBISS.SI-ID:8900610 Povezava se odpre v novem oknu

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Izvleček:
The authors organised a focus group with five adolescents who live in residental units in an institution and in a foster family, with the aim to identify positive and negative aspects of placement and residental care outside their family, and to estimate the degree of their participation. The subjects assessed their current extra-family care as positive, as an apeasement by the establishement of clearer boundaries, and as "better than home". In the process of placement, they missed better information and more detailed explanations about where they would be placed. Workers gained the respondents' trust when they presented both good and bad aspects of new placements. According to the subjects, they had few opportunities during the placement process to express their wishes and needs, and they felt rather like passive receivers of help. Within limits, however, most of them could participate in decision-making, for example, by consenting to leave their family, which they regarded as very important. What they considered positive in the actions of professional workers included the correspondence between their words and actions, their respect of agreements, information about placement, the effort they made, their standing up for the adolescent. In extra-family care, adolescents want as much autonomy as possible, room for individuality, and control over their own lives. In their opinion, they did not have enough opportunities for decision-making regarding their everyday activitiees;as they saw it, only those who have power in the group made decisions. Also, their proposals were not taken into consideration often enough. The help and support of their mentors meant the most for the subjects.In their words, good mentors are relaxed, trustworthy, and like their job. The adolescents draw strenght from their foreseen future independence, and from their expectations to achieve something.

Ključne besede:adolescents' perspective, participation, placement

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj